Connect with us

technokrata

Továbbra is dinamikusan emelkedik az Internet-banki ügyfelek száma

Laptop

Továbbra is dinamikusan emelkedik az Internet-banki ügyfelek száma

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor Internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatjuk be.

2005 harmadik negyedévében a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index értéke, amely a pénzügyi szektor Internettel kapcsolatos várakozásait méri, 19,8 volt a –100 és a +100-as skálán, ami az ebben a szektorban megszokott enyhe optimizmust tükrözi. 2005. szeptember 30-án 664 ezer lakossági és 103 ezer vállalati ügyfél rendelkezett Internet-banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A lakossági Internet-banking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 52%-kal, míg a vállalati Internet-banking ügyfeleké 58%-kal emelkedett. A tranzakciók közül továbbra is az átutalások online aránya növekedhet a legnagyobb mértékben.

A felmérés eredményei
2005 harmadik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók Internet-használati indexe, a GKI – T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok Internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, tovább csökkent és a 19,8-as értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimistább véleményének tudható be, míg a bankok általában ebben a negyedévben is derűlátóan nyilatkoznak. Mindez valószínűleg annak tudható be, hogy november folyamán élénkült az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen – részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt – igen sikeresek az online tranzakciók.

Internetes banki ügyfelek
2005. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 664 ezer Internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 52%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 első félévének végére várhatóan 827 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma.
Az Internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 103 ezer volt, ami 7%-os, illetve 58%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. Becslésünk szerint 2006 júniusának végére 117 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd Interneten keresztül is.

Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

A kutatásról
A felmérés 2005 decemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 harmadik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 64%-a a képviseltette magát a felmérésben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek