Connect with us

technokrata

Az Intel műszaki vállalkozói programja a világon elsőként Budapesten debütál

Laptop

Az Intel műszaki vállalkozói programja a világon elsőként Budapesten debütál

Az Intel új programjaival az oktatási iránti elkötelezettségét hangsúlyozza

Az európai, közel- keleti és afrikai régióban (EMEA) útjára indított “Műszaki Vállalkozások – az elmélettől a gyakorlatig” (Technology Entrepreneurship – Theory to Practice) tanfolyamsorozattal az Intel ma újra tanúbizonyságot tett az Intel Innováció az Oktatásban (Intel Innovation in Education) nevet viselő oktatási programja iránti elkötelezettségéről. A kaliforniai Berkeley egyetemmel együttműködve a tanfolyamsorozat legelső állomása november 28-án és 29-én Budapesten lesz, amelyet Madrid követ december elején.

A “Műszaki Vállalkozások – az elmélettől a gyakorlatig” tanfolyamok célja az EMEA régió technológiai fejlődésének elősegítése. 2006-ban további 12 tanfolyamra kerül sor a régióban, amelyek az Intel átfogó, a vállalkozóvá válás elősegítését, munkahelyteremtést és nélkülözhetetlen támogatási szolgáltatások nyújtását célzó programjának első lépcsőfokát jelentik.

A két napos Intel tanfolyamok az egyetemek műszaki irányultságú karainak oktatóit célozzák meg, azzal a szándékkal, hogy a tanfolyamon elsajátított ismeretek az oktatói tananyagokba beépülve elősegítsék az egyetemi hallgatók vállalkozói képességekkel való felruházását. A legfontosabb témák olyan területeket fednek le, mint például a „hogyan állítsuk össze tananyagainkat”, valamint „hogyan alakítsunk ki vállalkozói ökoszisztémát”. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint az Oktatási Minisztérium által támogatott magyarországi tanfolyam keretében 20 magyar egyetemi oktató kap lehetőséget arra, hogy megismerkedjen világhírű Berkeley egyetem tananyagaival, az egyetem két professzorának Budapesten megtartandó előadásain.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a bejelentés kapcsán elmondta, hogy a magyar oktatók – az Európai Unióban elsőként -, a XXI. századi követelményeknek megfelelő, vadonatúj szemléletű képzést kapnak. Így a közeljövő munkaerőpiaca válhat lényegesen kvalifikáltabbá, ami az ország versenyképességének egyik legfőbb doppingszere.

„A technológiai fejlődés záloga a kor műszaki eredményeit a tananyagba integrálni képes oktatók jelenléte a felsőoktatásban. A magyar főiskolák és egyetemek kiterjedt nemzetközi kapcsolatai, a tudományos konferenciákon való folyamatos jelenlét, a tanárcsere programok és a közös kutatási- fejlesztési projektekben történő együttműködések nagy száma mind azt mutatják, hogy a legfrissebb technológiai ismeretek megismerése és alkalmazása tudományos életünk szereplői számára is alapkérdés” – nyilatkozta Magyar Bálint oktatási miniszter. „Ezért sem meglepő, hogy az Intel kezdeményezését – melynek keretében a Berkeley Egyetem professzorai tartanak szemináriumot 20 magyarországi oktatónak a vállalkozási készségek hatékony oktatásáról – nagy várakozás előzi meg, hiszen a programot kezdeményező cég piacvezető a microchip-fejlesztésben – és gyártásban. Az, hogy a tanfolyam résztvevői közvetlenül kapják meg a legkorszerűbb technológiai ismereteket, azt is jelentheti, hogy a megszerzett tudást képesek lesznek átadni a képzési folyamatban, elősegítve azt, hogy a világ élvonalába tartozó high-tech beruházók igényeit korszerű tudással rendelkező, felkészült szakemberek elégíthessék ki Magyarországon” – tette hozzá.

Az Intel felsőoktatási programja a technológia kulcsfontosságú területein megvalósítandó innovációra koncentrál, valamint arra, hogy világszínvonalú technikai tudással vértezze fel a jövőbeli Intel – alkalmazottakat és elősegítse a globális tudás – alapú gazdaság fejlődését. Az Intel csupán 2004-ben 456 egyéni kutatást finanszírozott és 212 tudósnak nyújtott anyagi támogatást. A felsőoktatási tananyagokra és kutatásokra vonatkozó támogatás jelenleg a világ több, mint 30 országában található mintegy 110 egyetemre terjed ki.

“A vállalkozás, mint érték igencsak háttérbe szorult a mai világban, ám a gazdasági és személyes jólét biztosítása érdekében szükség van arra, hogy újra a középpontba kerüljön. Az Internet- korszak vállalkozói számos esetben azért buktak el, mert cégük vezetésében figyelmen kívül hagytak egy fontos dolgot, mégpedig az innovációt” – nyilatkozta Mark Harris, az Intel Európai Unió Régiójának Felsőoktatási és Kutatási Igazgatója. “Erre a kihívásra adott válaszként hoztuk létre műszaki vállalkozói (Technology Entrepreneurship) programunkat, amely célja, hogy a vállalkozóvá váláshoz elengedhetetlen tudást integrálja a felsőoktatási tananyagba. Az egyetemi és főiskolai oktatók technikai jellegű tantárgyaik tananyagaiba új szemléletet építhetnek be, amely segíti a fiatal, tehetséges hallgatókat abban, hogy sikeres vállalkozóvá váljanak. A sikeres vállalkozók pedig munkahelyeket hoznak létre nem csupán a high-tech, hanem a szolgáltató szektorban is.” – tette hozzá Mark Harris.

Az Intel Innováció az Oktatásban egy olyan világszintű kezdeményezés, amelynek célja a tudományos, a matematikai és a műszaki oktatás fejlesztése; a technológia hatékony felhasználása az osztálytermekben; a technológiához való hozzáférés kiszélesítése; valamint a nők és hátrányos helyzetű kisebbségek ösztönzése arra, hogy műszaki karrierbe kezdjenek. A technológiai fejlesztésekben élenjáró vállalatként az Intel számos innovatív oktatási programot hozott létre és finanszíroz, amelyek célja a társadalmi lecsúszás folyamatának megfordítása. Az Intel Innováció az Oktatásban csapata szorosan együttműködik oktatókkal hallgatókkal és kormányzati szervezetekkel annak érdekében, hogy a világ oktatási rendszereit összehangolja a világ technológia- alapú gazdaságának igényeivel. Az Intel Innováció az Oktatásban programja az európai, közel- keleti és afrikai (EMEA) régió mintegy 20 országában működik.

Ezen oktatási kezdeményezéseket példázza a „Jövőre oktatás” (Teach to the Future) program, amely egy világszintű kezdeményezés arra, hogy segítse a már tapasztalatokkal rendelkező, valamint a tanár szakos hallgatókat abban, hogy beépítsék a legújabb technológiát és a médiát az oktatásba annak érdekében, hogy fejlesszék a diákok gondolkodásmódját és növeljék tudásszintjüket. További ilyen kezdeményezés az Intel Felsőoktatási Programja (Intel Higher Education Programme), amely a legjobb egyetemekkel együttműködve fejleszt felsőoktatási tananyagokat, végez kutatásokat és ösztönzi a diákok tudományos tevékenységét, valamint alprogramja, a a “Műszaki Vállalkozások –az elmélettől a gyakorlatig” (Technology Entrepreneurship – Theory to Practice) tanfolyamsorozat, amelynek célja, hogy az egyetemi oktatók képesek legyenek tananyagaikba szervesen beleépíteni a vállalkozói ismereteket.

Megalapítása óta az Intel több mint 1 milliárd dollárt fektetett be oktatási kezdeményezésekbe “Oktatási Innováció” (Innovation in Education) programja keretében, amely oktatási szakemberekkel és kormányzati képviselőkkel együttműködésben világszerte segíti a ma egyetemi hallgatóit abban, hogy felkészüljenek a holnap kihívásaira. Az Intel Innováció az Oktatásban programja az európai, közel- keleti és afrikai (EMEA) régió mintegy 20 országában működik.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek