Connect with us

technokrata

Hálózatos bérszámfejtés a Wienerbergernél

Laptop

Hálózatos bérszámfejtés a Wienerbergernél

A Wienerberger Téglaipari Rt. gyártókapacitása a bérszámfejtést korábban lokális szinten oldotta meg.

Eredményesen zárult le a nexONBÉR bérügyviteli és a nexONTIME beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer bevezetése a Wienerberger Téglaipari Rt.-nél. A NEXON megoldásaival a vállalat szakértői egy központilag menedzselt, hálózatos bérszámfejtési megoldást alakítottak ki, ami a beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszerrel történő automatikus adatkommunikáció révén jelentősen egyszerűsítette a Wienerberger adminisztrációját.

A Wienerberger Téglaipari Rt. gyártókapacitása 15, az ország különböző régióiban elhelyezkedő gyárat számlál. A vállalat a bérszámfejtést korábban lokális szinten, vagyis a 15 telephely mindegyikén egyedileg oldotta meg, majd az adatok a budapesti adminisztrációs központban kerültek összesítésre. „Mivel korábbi bérszámfejtő programunk nem támogatta a hálózatos megoldást, így a központból egyszerűen nem láttuk azonnal, hogy mi történik, vagy éppen mi okozza a problémát a gyárak bérszámfejtésében. A lokális rendszerekben felmerülő hibák kijavítása gyakorlatilag lehetetlen volt, és ez egy új, korszerű bérügyviteli rendszer bevezetését sürgette.” – mondta Burai Zsolt, a Wienerberger Rt. informatikai vezetője.

A vállalat ezért úgy döntött, hogy lecseréli bérügyviteli programját, és a többkörös kiválasztás eredményeként a NEXON rendszerei mellett tette le a voksát. „A NEXON megoldásai „alapfelszereltségében” tartalmazzák a több telephelyes cégek kezelésének lehetőségét. A szoftverek megfelelően támogatottak, kiválóan illeszkednek Microsoft környezetbe, igény szerint testreszabhatóak és végül a NEXON komoly referenciákkal rendelkezik.” – ismertette a választás okait Burai Zsolt.

Az idén januárban éles fázisba került projekt során technikai kihívást jelentett a bérrendszer és a sokféle munkarend közötti kapcsolat megteremtése, mivel a Wienerbergernél több mint 30 különböző munkarend van érvényben, és a vállalat folyamatosan, 3 műszakban folytat termelést. „Nagyon pozitív volt számunkra, hogy a NEXON munkatársai egyedi igényeinket egy testreszabott rendszerré formálták. A bevezetés során maximális támogatást vártunk el, és ezt meg is kaptuk. Különösen nagy segítséget jelentett, hogy a NEXON szakértői ott voltak velünk az első három-négy bérszámfejtési hónapban, amikor különféle beállítási és paraméterezési feladatokat kellett végrehajtani. Most pedig beszélhetünk a konkrét eredményekről is.” – mondta az informatikai vezető.

Ma, ha a Wienerberger egyik telephelyén tisztázandó kérdés merül fel, elegendő a budapesti központban a képernyőre nézni, máris megtalálható és korrigálható a probléma. A korábban lokális munkaidő-nyilvántartásokat szintén sikerült központosítani, és a papír alapú helyett a vállalat áttért az elektronikus adatfeldolgozásra. A munkaidővel kapcsolatos adatok a nexONTIME rendszerből automatikusan kerülnek át a nexONBÉR bérügyviteli rendszerbe. A vállalat ezen kívül az egyedi munkarend szerint dolgozó munkatársainak munkaidejét is a NEXON rendszereiben tervezi meg.

„Informatikai szempontból a központosított rendszer a megfelelő megoldás a bérszámfejtésre, így sokkal könnyebb, hatékonyabb az üzemeltetés. Mind a nexONBÉR, mind a nexONTIME felhasználóbarát, „életszagú” program, ami a magyar viszonyokra szabott és folyamatosan frissíthető. Összességében azt mondhatom, hogy elértük a célunkat a NEXON rendszereinek bevezetésével, mert költség és időkereteken belül lezajlott a projekt és hozta az elvárt eredményeket.” – összegezte tapasztalatait Burai Zsolt.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek