Connect with us

technokrata

Fokozódó érdeklődés az ügyviteli szoftverek piacán

Laptop

Fokozódó érdeklődés az ügyviteli szoftverek piacán

Jelentősen nőtt a Revolution Iroda++, a CRM, és a Compact értékesítése.

A Revolution Software Kft. az utóbbi időszakban figyelemre méltó változást tapasztal a KKV szektorban az integrált ügyviteli rendszerek piacán. A cég Iroda++ integrált ügyviteli rendszerének forgalma a tavalyi évhez képest közel megduplázódott: az eddigi licencbevételek már most 95%-kal haladják meg a tavalyi évi értékesítést. A fokozódó igényt a Revolution azzal magyarázza, hogy mára a kisvállalatok is felismerték az informatika stratégiai jelentőségét, és versenyképességük fenntartásához, javításához elengedhetetlen, hogy naprakész információkkal rendelkezzenek. Szintén hozzájárult a növekvő forgalomhoz, hogy a cég kedvezményesen kínálja ügyviteli és CRM rendszereit az utóbbi hónapokban, amely a még mindig jelentős forráshiánnyal küldő szektor cégei számára nagy vonzerőt jelent az informatikai fejlesztésekkel kapcsolatos döntéseknél.

Az idén 13. születésnapját ünneplő Revolution Software szerint a kis- és középvállalati ügyviteli-számviteli szoftverek piacán 5-10 éve lassú, de folyamatos bővülés tapasztalható. A világszerte megfigyelhető tendencia különösen igaz Kelet- és Közép-Európára, így Magyarországra is. Az Európai Unióhoz való csatlakozásunk óta egyre nő azoknak a vállalatoknak a száma, amelyek szeretnék fokozottan ellenőrizni, jobban átlátni saját működésüket, ehhez pedig nélkülözhetetlen egy korszerű informatikai rendszer megléte.

Az informatikai beruházásokról hozott döntésekben a tapasztalatok szerint még mindig kiemelkedő szerepet játszik az ár. A Revolution születésnapja alkalmából a nyár eleje óta – tervezetten október közepéig – jelentős kedvezménnyel kínálja minden Iroda++, és CRM-rendszerét, valamint kisvállalati Compact termékét, amelyek megvásárlásakor a vételártól függően 45.000 Ft-tól akár több százezer forintig terjedő (egymillió forintnál például 330.000 forint) megtakarítást könyvelhettek el a beruházók. A forgalmi adatok szerint ez már elegendő motiváció a cégek számára a sokszor hosszú ideje halogatott beruházások megkezdéséhez.

A vállalat a tavalyi év hasonló időszakához képest május és szeptember között igen jelentős mértékű, mintegy 110%-os növekedést tapasztalt az integrált ügyviteli rendszerek értékesítésében. A siker a vállalat vezetői szerint az ár mellett az Iroda++ rendszer további új funkcióinak is köszönhető, amelyek által még vonzóbbá vált a szoftver az ügyfelek számára. Emellett nagy szerepet játszott a kisebb Compact rendszer sikere is, amelyet a dobozos programok és az Iroda++ integrált ügyviteli rendszer közti piaci rés (100-200 ezer Ft) betöltésére dobott piacra a Revolution még 2003-ban.

„A Compact ügyviteli rendszerből 2005-ben eddig már 40%-kal többet sikerült értékesítenünk. Úgy gondoljuk, hogy a nagy érdeklődés a DOS-os rendszerek egyre fokozódó elavultságának is köszönhető. A DOS támogatásának megszűntével ugyanis bizonytalanná vált a DOS-os ügyviteli programok folyamatos üzemeltetése, valamint a DOS-os rendszereket használók esetében a korszerűbb operációs rendszerekre való átállás is problémát jelenthet. Tapasztalataink szerint ugyanis e tényezők miatt egyre többen cserélik régi verziójú DOS-os programjaikat Windows-alapúra.” – mondta Kustos Ferenc, a Revolution Software kereskedelmi- és marketing igazgatója. „A Compact rendszerünk használatát már azok is megengedhetik maguknak, akik csak 1-3 gépen, egyszerűbb funkcionalitással kívánnak dolgozni.” – tette hozzá.

Pár évvel ezelőtt gyakran előfordult, hogy a vállalatok pusztán szimpátia alapján döntöttek egy-egy rendszer bevezetéséről. Ezzel szemben ma több termék komoly elemzése, vizsgálata előzi meg a vásárlást. A döntési szempontok között általában első helyen szerepel, hogy a megoldás az adott iparági gyakorlatban mennyire működőképes. Erről általában a hasonló területen tevékenykedő és az éppen tesztelt szoftvert használó cégek tapasztalatai mondanak a legtöbbet. A kiválasztási eljárások során jellemzően négy-öt, hasonló kategóriába tartozó integrált ügyviteli rendszert is megvizsgálnak. Döntés előtt vizsgálják a funkciókat, a karbantartási feltételeket, a fejlesztő cég által biztosított szervezeti hátteret, illetve azt is, hogy csak a helyi vagy a nemzetközi szabályoknak, számviteli előírásoknak, és a különböző uniós normáknak is megfelel-e a szoftver, vagy éppen több nyelven használható-e.

Az Iroda++ rendszer
A Revolution Iroda++ moduláris, integrált ügyviteli rendszere kategóriájában a magyar piac három legnépszerűbb ügyviteli szoftvere közé tartozik: 10 éves története során több mint 500 magyarországi kis- és középvállalat döntött bevezetése mellett. A Revolution az ügyféligényekhez és a piaci elvárásokhoz igazodva nemcsak jogszabálykövetéssel, hanem könyveléstechnikai újításokkal, kényelmi funkciókkal is folyamatosan ellátja, fejleszti termékét. Az új programverziók minden szoftverkövetési szerződéssel rendelkező felhasználóhoz automatikusan eljutnak. Az évente rendszerint két alkalommal megjelenő – egyrészt a törvényi változásokat követő, másrészt új funkciókat, modulokat tartalmazó – frissítések hasznosságát jelzi, hogy az Iroda++ vásárlóinak mintegy 50%-a ma is aktív, követési szerződéssel rendelkező ügyfél.

Revolution CRM – Partnerkezelő rendszer
A vállalkozások rendszerint azért választják Revolution CRM rendszerét, mert annak alkalmazásával átláthatóvá válnak az ügyfélkapcsolatok. A rendszer felépítésének köszönhetően azonnal látható minden munkafolyamat, kapcsolatfelvétel, megrendelt és elvégzett munka stb., ami az adott ügyféllel kapcsolatban történt. Az értékesítési feladatokra több idő marad, mivel a rendszer a partnerekkel kapcsolatos minden folyamat, esemény összes információit gyűjti és centralizálja. A munkafolyamatok egyszerűsödnek. Például a feladatkiosztást követően a munkatársak azonnal látják, kitől és milyen előzményekkel származik egy feladat. A rendszerrel könnyebben összehangolható az értékesítési és szolgáltatási üzletág, lehetővé válik a humán erőforrás-tervezés is.

Revolution Compact
Egyre több hazai kisvállalat számára jelent elengedhetetlen követelményt, hogy ügyviteli rendszerei egymásra épülve támogassák a céget mindennapi munkájában. A cégszintű feladatok, ügyviteli teendők ellátását kisebb társaságok esetében is érdemes olyan csomaggal végezni, mely az adott feladatkört képes komplexen, összefüggéseiben kezelni. A Revolution Compact ideális megoldást kínál e vállalatok számára, mivel az integrált rendszerekhez hasonló megoldásokkal fedi le a kereskedelem, pénzügy és a kettős könyvvitel területén jelentkező feladatokat.

A tizenharmadik születésnapját ünneplő Revolution Software szerint a hazai piacon egy kis- és középvállalati kört megcélzó szoftverfejlesztő cég akkor lehet sikeres, ha nem csak célcsoportjának valós igényeivel, hanem az adott piaci szegmens gazdasági és technikai lehetőségeivel is számol az alkalmazások fejlesztésénél és értékesítésénél. A vállalat véleménye szerint az ügyviteli rendszerek piacán csak a változásokhoz alkalmazkodó, gyors reakcióra képes innovatív gondolkodású fejlesztő cégek képesek a hazai piacon továbbra is versenyképesek maradni.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek