Connect with us

technokrata

IBM Premier Business Partner: továbbra is az élmezőnyben a POLYGON Informatikai Kft.

Laptop

IBM Premier Business Partner: továbbra is az élmezőnyben a POLYGON Informatikai Kft.

A partnerségnek három különböző szintje van.

Az idén – immár ötödik alkalommal – újra elnyerte a rangos IBM Premier Business Partner címet a Polygon Kft. Az IBM egyik legnagyobb tapasztalatú hazai partnereként ismert, 1990-ben alapított cég példája is mutatja, hogy a korlátozott méretű piac ellenére hazai vállalkozások is képesek világszínvonalon teljesíteni.

A cím, mint minden üzleti partnerség, egyaránt jár előnyökkel és kötelezettségekkel. Az IBM partnerpolitikája ebben a tekintetben igen szigorú, az egyes szintek eléréséhez és megtartásához összetett követelményrendszernek kell megfelelni – ismerteti a cím hátterét Kremmer László, a POLYGON Kft. IBM Business Partner kapcsolatokért is felelős, értékesítési vezetője. A felügyelet szigorúságát talán az is jelzi, hogy ezeket, a besorolásokat nem az egyes országokban lévő IBM képviseletek, hanem maga az amerikai anyavállalat, illetve annak az erre szakosodott IBM Partner World részlege, adhatja.

A partnerségnek három különböző szintje van. Az első szint, az „IBM Member Partner” státusza. A következő besorolás az „IBM Advanced Partner”, mely már komoly elkötelezettséget igényel. Egyrészt a leendő „Advanced” partnernek jelentős forgalmat kell lebonyolítania IBM termékekből, másrészt bizonyságot kell tennie megfelelő szaktudásáról. Ehhez az IBM ingyenes tanfolyamokat biztosít, részben internetes távoktatás, részben tantermi, „hagyományos képzés” formájában.

Az „An IBM Premier Buisness Partner” cím természetesen még többet követel, és persze még többet nyújt. Ez már valódi szimbiózis. Teljesítéséhez legalább öt magasan képzett szakemberre van szükség, és választani kell valamiféle specializációt is, amiben a partner a maximumot képes nyújtani. A Polygon a Mainframe kivételével, minden IBM hardware megoldással foglalkozik, de a lehetőségek közül végül az IBM iSeries középgépes szerver megoldásokra tette a fő hangsúlyt az IBM Premier Partneri cím esetében.

A Premier Partner státuszt nem csak elnyerni, hanem fönntartani sem könnyű. A besorolást évről-évre felülvizsgálják, és megtartásához új ügyfeleket, új eladásokat, és komoly hozzáadott értékű szolgáltatásokat (VAE) is fel kell mutatni. Magyarországon csak hét cég jutott el erre a szintre, és csak a Polygon mondhatja el, hogy immár ötödik éve képes ezt tartani.

Nem beszéltünk még a partnerség előnyeiről. Az IBM partnerprogram célja, hogy minimalizálja a partnerek költségeit, szinttől függően szakmai, szakértői támogatást nyújtson, és segítsen erősíteni a partner piaci pozícióját. Ez abban is jelentkezik, hogy az IBM finanszírozási eszközöket, marketing anyagokat és megoldásokat, logóhasználati jogot, térítésmentes oktatást, illetve bizonyos szinteken közvetlen kapcsolati lehetőségeket bocsát rendelkezésre. Az anyacég – szintenként differenciáltan – közvetlenül támogatja a partnerek rendezvényeit, és más piaci megmozdulásait is.

A partneri viszony, és mindenekfölött a Premier Business Partner státusz a partner nagyon magas kompetenciáját bizonyítja. Ezek azok a cégek, melyekre tényleg mindent rá lehet bízni, a legegyszerűbb feladatoktól a komplex, sok százmilliós nagyberuházásokig – mutatja be a partnerség „másik oldalát” Csinos Tamás, az IBM Magyarország BPO (Business Partner Organization) igazgatója. Már az IBM Advanced Partner státusz is jelentős elkötelezettséget jelent, de a Premier Business Partnereink már egytől egyig – ahogy az IBM-nél mondani szoktuk – „deep blue” cégek, akik többnyire hosszú évek, vagy évtizedek óta minden tekintetben elkötelezettek az IBM iránt. Ez – talán mondanom sem kell – a mai, gyorsan változó piaci körülmények között hatalmas érték és nagyon tiszteletreméltó hozzáállás. Magyarországon mindössze hét cég tartozik Premier Business Partnereink közé – ezek közül is a Polygon foglalkozik a legrégebb óta, és a legszélesebb spektrumon az IBM termékekkel és szolgáltatásokkal.

Ez egy igazi partneri viszony, amiben mindkét fél tényleg mindent megtesz, hogy az együttműködés minél gördülékenyebb legyen. Sok mindent elmond, hogy a két cég munkatársai szinte kivétel nélkül személyesen ismerik egymást. Természetesen a támogatás, amit partnereinknek nyújtunk, szintén magas szintű. Ha egy premier partnernek például technikai támogatásra, van szüksége, akkor a feladatot az IBM szakértői teljes mértékben magukénak érzik. Egy mondatban talán úgy tudnám összefoglalni, hogy Premier Business Partnereink számunkra az állandóságot és a megbízhatóságot jelentik – zárta szavait a BPO igazgató.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek