Connect with us

technokrata

T-Online Magyarország: vezető pozíció 43% körüli piaci részesedéssel

Laptop

T-Online Magyarország: vezető pozíció 43% körüli piaci részesedéssel

Magyar Telekom hazai vezetékes szolgáltatások: cél létszámhatékonyság növelése, szélessávú program.

A Magyar Telekom vezetékes szolgáltatásainak szegmensek közötti kiszűrések előtti bevétele 6,8%-kal 143,5 milliárd forintra csökkent, az EBITDA-ráta 37,3% volt. (A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételekben benne vannak a külső ügyfelektől és a Magyar Telekom Csoport nem az adott szegmenshez tartozó tagjaitól származó bevételek is.)

A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 23,9%-kal mérséklődtek elsősorban a vezetékes vonali versenytársak és a mobil helyettesítés miatti forgalomcsökkenés következtében. Az alacsonyabb mobil végződtetési díjak és a kedvezményes tarifacsomagok is hozzájárultak a bevétel csökkenéséhez.

Az ADSL csatlakozások növekedésének köszönhetően ugyanakkor a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei 20,9%-kal tovább nőttek. Az erősödő mobil helyettesítés és a beszédcélú szolgáltatások területén megjelent új versenytárs következtében felgyorsult a vonalszám csökkenése (június végére 2,7%-kal csökkent 2004 azonos időszakához képest). A hatékonyságnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek köszönhetően az egy alkalmazottra jutó vonalszám anyavállalati szinten 433-ra nőtt. Az összes vonal 62%-a tartozott valamelyik kedvezményes díjcsomagba, ami 2005. II. negyedév végén több mint 1,7 millió előfizetőt jelentett.

A T-Online Magyarország, a Magyar Telekom internetes leányvállalata 12,8 milliárd forint bevételt ért el 2005. I. félévben a 2004 azonos időszakában elért 9,1 milliárd forinttal szemben. A társaság 43% körüli piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a kapcsolt vonali Internet-szolgáltatók között.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek