Connect with us

technokrata

Nőtt a T-Mobile Magyarország nyereségessége a II. negyedévben

Laptop

Nőtt a T-Mobile Magyarország nyereségessége a II. negyedévben

A piacvezető Magyar Telekom Csoport hazai mobil-szolgáltatások szegmensének javult a teljesítménye 2005. II. negyedévben.

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 3,5%-kal növekedtek az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a forgalmi bevételek kismértékű emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 51,8 milliárd forint, az EBITDA-ráta 39,5% volt. Az értéknövelt szolgáltatások és a forgalomnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek, valamint a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően a T-Mobile Magyarország nyereségessége nőtt a II. negyedévben. Az üzleti eredmény nagymértékben, 31,2%-kal 35,2 milliárd forintra nőtt, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. I. negyedévben került elszámolásra.

A szerződéses ügyfelek aránya 30,1%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2004. II. negyedév végi 26,9%-ról. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 30,1%-kal 7.187 forintra csökkent. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal), valamint az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.) Az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) csökkent.

A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése azonban kedvezőtlen hatással volt az ARPU-ra. Mindezek ellenére az ARPU értéke a II. negyedévben az elmúlt egy év alatt először növekedett és 5.039 forintot tett ki, ami a 2004. II. negyedévivel közel megegyező értéknek felel meg. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 120-ra nőtt 2005. I. félévben, ami az árrugalmasság javulását mutatja. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartania a vállalatnak, értéke 2005. I. félévben 10,6% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 18,4% volt 2005. I. félévben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd