Connect with us

technokrata

Nőtt a T-Mobile Magyarország nyereségessége a II. negyedévben

Laptop

Nőtt a T-Mobile Magyarország nyereségessége a II. negyedévben

A piacvezető Magyar Telekom Csoport hazai mobil-szolgáltatások szegmensének javult a teljesítménye 2005. II. negyedévben.

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 3,5%-kal növekedtek az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a forgalmi bevételek kismértékű emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 51,8 milliárd forint, az EBITDA-ráta 39,5% volt. Az értéknövelt szolgáltatások és a forgalomnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek, valamint a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően a T-Mobile Magyarország nyereségessége nőtt a II. negyedévben. Az üzleti eredmény nagymértékben, 31,2%-kal 35,2 milliárd forintra nőtt, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. I. negyedévben került elszámolásra.

A szerződéses ügyfelek aránya 30,1%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2004. II. negyedév végi 26,9%-ról. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 30,1%-kal 7.187 forintra csökkent. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal), valamint az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.) Az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) csökkent.

A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése azonban kedvezőtlen hatással volt az ARPU-ra. Mindezek ellenére az ARPU értéke a II. negyedévben az elmúlt egy év alatt először növekedett és 5.039 forintot tett ki, ami a 2004. II. negyedévivel közel megegyező értéknek felel meg. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 120-ra nőtt 2005. I. félévben, ami az árrugalmasság javulását mutatja. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartania a vállalatnak, értéke 2005. I. félévben 10,6% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 18,4% volt 2005. I. félévben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek