Connect with us

technokrata

A T-Mobile Magyarország megőrizte vezető pozícióját

Laptop

A T-Mobile Magyarország megőrizte vezető pozícióját

A piacvezető Magyar Telekom Csoport hazai mobil-szolgáltatások szegmense stabil pozíciót tudhat magáénak az erős versenypiacon.

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 2,8%-kal növekedtek az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a forgalmi bevételek kismértékű emelkedésének köszönhetően. A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételekben benne vannak a külső ügyfelektől és a Magyar Telekom Csoport nem az adott szegmenshez tartozó tagjaitól származó bevételek is.) Az EBITDA 24,2 milliárd forint, az EBITDA ráta 38,5% volt. Az üzleti eredmény nagymértékben, 54,4%-kal 15,9 milliárd forintra nőtt, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. első negyedévben került elszámolásra.

A T-Mobile Magyarország 45,9%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon; 2005. március végén a GSM penetráció 87,4% volt. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma 2005. I. negyedév végén meghaladta a 4 milliót. A szerződéses ügyfelek aránya 29,4%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2004. I. negyedév végi 26,4%-ról. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 26,7%-kal 7.884 forintra csökkent 2005. I. negyedévben az egy évvel korábbi 10.763 forintról. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal), valamint az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.) Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 113-ra nőtt 2005. I. negyedévben az egy évvel korábbi 107-ről.

Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 3,1%-kal 4.653 forintra csökkent, ezen belül a szerződéses ügyfelek esetében az ARPU értéke 10.754 forintra mérséklődött, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2.142 forint volt. A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan kismértékben megnőtt a forgalom, azonban az egyes csomagok által biztosított árengedmények és a szabályozói hatások kedvezőtlen hatással voltak az ARPU-ra. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó egy főre jutó bevétel 663 forintra emelkedett (14,3%-os részesedés az ARPU-n belül), az előző év azonos időszakában elért 601 forinthoz (12,5%-os részesedés az ARPU-n belül) képest. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartani, értéke 2005. I. negyedévben 11,2% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 16,8% volt 2005. I. negyedévben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek