Connect with us

technokrata

A Magyar Telekom 2005. I. negyedévi eredményei

Laptop

A Magyar Telekom 2005. I. negyedévi eredményei

Nőtt a nettó eredmény, az erős verseny ellenére minden üzletágban megőrizte vezető pozícióját az egykori Matáv.

A Magyar Telekom bevételei kismértékben, 1,7%-kal 143,6 milliárd forintra (585,8 millió euróra) csökkentek 2005. I. negyedévben 2004 azonos időszakához képest, mivel a magasabb mobil és adatátviteli bevételeket ellensúlyozta a belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek mérséklődése. Az EBITDA 6,4%-kal 59,1 milliárd forintra csökkent, az EBITDA-ráta 41,2% volt. A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg 12,4 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 5,8 milliárd forint, a mobil szegmensre 6,6 milliárd forint jutott. A Magyar Telekom Csoport értékcsökkenési leírás sora 2004-ben 13,9 milliárd forint goodwill amortizációt tartalmazott. Ezen kívül 2004. I. negyedévben a Westel T-Mobile Magyarországra történt átnevezéséhez kapcsolódóan a Westel márkanév értékvesztési leírása 4,4 milliárd forintot tett ki. Mindezek eredményeként 2005. I. negyedévben az értékcsökkenés 27,3 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 36,6 milliárd forintról. (Az IFRS szabályok változása miatt 2005. január 1-jétől a goodwill amortizáció megszűnt, helyette évente kell ellenőrizni, hogy bekövetkezett-e értékvesztés.)

A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől 6,7%-kal 79,2 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a forgalmi bevételekben tapasztalható visszaesést. Az EBITDA 30,9 milliárd forintot tett ki (8%-os csökkenés), a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta 39,1% volt. (A külső bevételekbe nem tartoznak bele a Magyar Telekom Csoport tagjaitól származó bevételek.)

A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 5,1%-kal 64,5 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek, valamint az előfizetési díjaknak köszönhetően. Az EBITDA 28,2 milliárd forintot tett ki (4,7%-os csökkenés), a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta pedig 43,7% volt.

A csoportszintű üzleti eredmény 19,6%-kal 31,8 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének, valamint a személyi jellegű költségek és az értékesített távközlési berendezések beszerzési értéke csökkenésének következtében. A nettó eredmény 14,1 milliárd forintról (54,1 millió euróról) 18 milliárd forintra (73,3 millió euróra) nőtt.

Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 34,6 milliárd forintra csökkent az EBITDA csökkenésének és a 2005. I. negyedévi létszámcsökkentéssel kapcsolatos kifizetések együttes hatásának következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 51,5 milliárd forintra nőtt, elsősorban a Telekom Montenegro (TCG) többségi részesedésének megvásárlása következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 26,4 milliárd forintot tett ki, ami főként a TCG tranzakció kapcsán felvett hitelekkel magyarázható.

A nettó adósságállomány 20,2 milliárd forinttal emelkedett 2004. december végéhez képest a TCG-tranzakció következtében. Az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 33,3%-ra nőtt ez év március végére.

Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: „2005 elején tovább erősödött a verseny mind a vezetékes, mind a mobil üzletágban. Az utóbbi hónapokban versenytársaink új ajánlatokkal jelentek meg, intenzívebb marketingtevékenységet folytattak a hazai vezetékes piacon. A hazai és macedón mobilpiacot egyaránt erős árverseny jellemezte. Ez nemcsak a mobil bevételek növekedését korlátozta, de kedvezőtlenül hatott a vezetékes üzletágra is. Ugyanakkor anyavállalati szinten az egy alkalmazottra jutó vonalszám 2005. I. negyedévben 415-re emelkedett a 2004. I. negyedévi 352-ről a vezetékes üzletág létszámhatékonyságának növelése érdekében tett intézkedések következtében. Új lendületet kívánunk adni hazai vezetékes üzletágunknak, ezért elhatároztuk, hogy felgyorsítjuk szélessávú programunkat: új célunk, hogy a szélessávú Internet-előfizetések száma 2006. végére elérje a 600 ezret. A 2005. évre vonatkozóan meggyőződésünk, hogy a Matáv névváltása és a “T” márkák teljes körű bevezetése hozzájárul az egyes üzletágak közötti együttműködés javításához. A harmadik generációs szolgáltatások megindítása a mobil kommunikáció értéknövelt szolgáltatásaira irányítja majd a figyelmet. Stratégiánknak megfelelően megvásároltuk a Telekom Montenegro többségi részesedését, jelenleg a társaság modernizálásán dolgozunk, és törekszünk arra, hogy kihasználjuk a Magyar Telekom Csoporttal való együttműködésből fakadó szinergiákat.”



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek