Connect with us

technokrata

Média Hungary 2005: A digitális forradalom újrafogalmazza a közszolgálatiságot?

Laptop

Média Hungary 2005: A digitális forradalom újrafogalmazza a közszolgálatiságot?

Tizedik alkalommal kerül megrendezésre idén május 24-25. között a Média Hungary konferencia, a hazai elektronikus média legjelentősebb és legnagyobb létszámú szakmai tanácskozása a Club Tihany Hotel- és Konferencia Központban. A Média Hungary 2005 fő témája: A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén.

A Média Hungary 2005 konferencia elsősorban arra keresi a választ, hogy mit is jelent a közszolgálatiság az immár ténylegesen érzékelhető és az elkövetkező években a hazai médiatérképet várhatóan átrajzoló konvergencia-folyamatok tükrében, különös tekintettel a digitális televíziózás küszöbön álló elindulására. Szükségessé teszi-e a közszolgálatiság újrafogalmazását az on-demand típusú szolgáltatások elterjedése, illetve követi-e a szolgáltatások, eszközök, üzleti modellek konvergenciáját a szabályozás konvergenciája? Mint eddig is, a konferencia az üzleti szempontok mérlegelésével, a piac keresleti és kínálati oldalának bemutatásával, illetve a kereskedelmi és közszolgálati médiumok képviselői, az állami szereplők, médiapolitikusok és elméleti szakemberek véleményének ütköztetésével kívánja körbejárni a fenti témákat.

A konferenciát a brit Charles Fletcher előadása nyitja, amelynek témája a közszolgálatiság 1997 előtt és ma azaz mit jelent mindez a digitális korban. Charles Fletcher Skóciában és világszerte több oktató kurzust, tanácsadó irodát hozott létre, menedzselt, valamint műsorszóró, média tanácsadó irodákat működtetett főleg Közép-, Kelet- és Dél-Európában; nagy szerepet vállalt a Balkánon és a régióban indítandó rádiós hírműsorok és műsorcserés hálózatok létrehozásában, valamint rádiós szolgáltatásokat indított el Afganisztánban.

Ezt követően Mark Pesce a Sydney-i AFTRS Egyetem professzora fejti ki elméletét arról, hogy a médiaipar világméretű konszolidációja ahhoz vezetett, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatók nagy része egyre kevesebbet foglalkozik a közérdekkel.

További tervezett előadás és kerekasztal beszélgetések:

  • DTV: Qui prodest? Kik a zászlóvivői a digitális tévének? Állami felelősségvállalás a digitalizáció elterjesztésében

  • Hová tűnik a klasszikus reklámszpot?
  • A média szerepe a politikai botrányok kialakulásában
  • Ügyféluralom vs. Innovatív megoldások
  • Szerkesztési és elvi különbségek a közszolgálati és kerekedelmi hírműsorokból
  • A média hatása a demokráciára papíron és a valóságban
  • Termék elhelyezés a műsorokban és egyéb értékesítési módszerek
  • A felelős törvényhozás?! Az államilag támogatott/finanszírozott demokrácia. Állami vagy közszolgálati a tévé illetve a rádió?
  • Hogyan költök, mire költök? A reklámbüdzsé felosztása
  • A frekvencia halála?! Letöltési trendek
  • Nézői szokások és preferenciák a digitális korban.
  • Ki fogja a mit nézni, a min?
  • A BBC flexibilis televíziója
  • Üzleti modellek az információs trafikban
  • Kit érdekel Győzike?
  • Újságírói és politikai “terror” a média segítségével. Ki lehet újságíró ma Magyarországon?
  • A hír és a vélemény. Mit szabad és mi szent?
  • Meddig hívhatlak televíziónak? Mikortól hívhatom az „adást” audiovizuális jelfolyamnak?
  • Lehet-e a konvergenciát szabályozni?

A “Legkedveltebb magyar márka” díjat is átadják 2005. május 24-én a Média Hungary-n a Superbrands egyetértésével.

A Magyar Reklámszövetség honlapján szavazhat a szakma és a nagyközönség május 18-ig arról, hogy melyek a legkedveltebb magyar márkák. A honlapon megjelölhetik a márkákkal kapcsolatos attitűdjüket is, valamint új márkát is felvehetnek a listára. A kampány célja, az hogy a legismertebb és leginkább kedvelt hazai márkákat feltérképezze és adatbázist készítsen róluk.

Magyar márka az, amelyikre az alábbi kategóriák valamelyike, vagy akár több kategória is ráillik:

  • A magyar piacon jelen lévő, illetve korábban forgalomba kerülő termék vagy szolgáltatás

  • hazánkban forgalomba kerülő termék, illetve igénybe vehető szolgáltatás
  • magyar elnevezésű márkás termék
  • Magyarországon gyártott árucikk
  • hazai találmány.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek