Connect with us

technokrata

Növekszik a biztosítótársaságok optimizmusa az Internet hatásaival kapcsolatban

Laptop

Növekszik a biztosítótársaságok optimizmusa az Internet hatásaival kapcsolatban

A lakossági Internet-banking ügyfelek száma 2004-ben 44%-kal, míg a vállalati Internet-banking ügyfeleké 36%-kal emelkedett.

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban a pénzügyi szektor Internet-gazdasággal összefüggő jellemzői kerülnek bemutatásra.

Internetes szolgáltatások
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a befektetési jegyek vétele és eladása, illetve a tranzakciók ellenőrzése, a vállalati ügyfelek esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk lekérdezése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a válaszolók az állampapírok forgalmában, a mobilegyenlegek feltöltésében és a betétlekötésekben is.

Internetes banki ügyfelek
2004. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 476 ezer Internet-banki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,1%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az Internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 74 ezer volt, ami 14%-os, illetve 36%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

2005. első félévének végére a lakossági Internet-banki ügyfélkör nagysága várhatóan 540 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 80 ezer körül alakul.

Online biztosítások
A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az Interneten keresztül.

Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás, az utasbiztosítás és a casco Interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.

A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatát, és keresési lehetőséget biztosítanak a portál látogatói számára meghatározott paraméterek alapján.

2004-ben a felmérésben részt vett és Interneten értékesítő biztosítóknál az Interneten kötött biztosítások több mint fele nem a saját honlapjukon, hanem biztosítási portálon keresztül került realizálásra.

Biztosítók internetes szolgáltatásai
A biztosítók szerint a biztosítási termékek online értékesítését leginkább az IT-beruházások hosszú megtérülési ideje és az online szolgáltatásokkal szembeni negatív ügyfél-attitűd hátráltatja.

A hazai Internet-ellátottság mértéke a biztosítási szakemberek szerint neutrális, míg a piaci verseny, az online szolgáltatások kiváló minősége és az online szolgáltatások ismertsége jelentős mértékben elősegíti a biztosítások Interneten keresztüli értékesítésének sikerességét.

A kutatásról
A felmérés 2005 február-márciusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével megkérdezve a hitelintézeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 57%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 64%-a képviseltette magát a felmérésben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek