Connect with us

technokrata

A DJUICE Nonstop hirdetései miatt 5 millió forint bírságot fizet a Pannon

Laptop

A DJUICE Nonstop hirdetései miatt 5 millió forint bírságot fizet a Pannon

Ismételten mobilreklám miatt bírságolt a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. március 17-én két eljárásban jutott arra a következtetésre, hogy a Pannon GSM Távközlési Rt. megsértette a versenytörvény rendelkezéseit. A Versenytanács a Pannon 50-1000 díjcsomagok kapcsán indult versenyfelügyeleti eljárásban a fogyasztók megtévesztésre alkalmas magatartás tanúsítása miatt 30 millió forint, a DJUICE Nonstop hirdetései miatt 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a mobilszolgáltatót.

A Pannon GSM Távközlési Rt. arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy csak a Pannon 50-1000 díjcsomagok esetében nem növekszik a percdíj a csomagokban foglalt percek lebeszélése után, miközben a versenytársak kínálatában is volt olyan hasonló konstrukciójú tarifacsomag, amelynek díja szintén nem növekedett. A vállalkozás egyes reklámjaiban a Pannon 1000 díjcsomag vonatkozásában megtévesztésére alkalmas módon használta a „percdíj” és az azzal azonos tartalmú kifejezéseket is.

A Versenytanács megállapította továbbá, a cég akkor is jogsértően járt el, amikor „Díjcsökkentő” szolgáltatásának reklámjaiban nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a szolgáltatás tartalmáról. Nem minden esetben felelt meg a valóságnak az az állítás, hogy „minél többet beszél, annál kevesebbet fizet egy percért”, és az a közlés sem volt helytálló, amely szerint a fogyasztót terhelő havi költségeket a vállalkozás több (nem kettő) tarifacsomag alapján számolja ki és a kedvezőbbet számlázza ki.

A Gazdasági Versenyhivatal egy másik eljárás keretében vizsgálta a DJUICE Nonstop szolgáltatással kapcsolatos reklámtevékenységet. A Versenytanács megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2004. év októberében és novemberében reklámjaiban a DJUICE Nonstop szolgáltatás igénybevétele ingyenességének hamis látszatát keltette. A reklámok azt közölték, hogy a szolgáltatás igénybevétele esetén ingyen küldhetők SMS-ek, pedig a fogyasztónak ehhez ténylegesen havidíjat kellett fizetnie.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek