Connect with us

technokrata

Speciális nyomdaipari megoldás Revolution Iroda++ alapokon a Pauker nyomdánál

Laptop

Speciális nyomdaipari megoldás Revolution Iroda++ alapokon a Pauker nyomdánál

Szolgáltatást árul, készterméket ad el.

A Pauker Nyomdaipari Kft. 2005. januárjától élesben használja a Revolution Software által az Iroda++ moduláris integrált ügyviteli rendszerre épített speciális nyomdaipari rendszert ügyviteli és termelési folyamatainak optimalizálására. A rendszer kiépítésénél a legnagyobb feladat az árult szolgáltatás, illetve a létrejövő késztermék közötti kapcsolat informatikai leképezése és összehangolása volt. A nyomda a jövőben alvállalkozóit is szeretné a rendszerhez kapcsolni.

A Pauker nyomda már a XX. század elején jelen volt a magyar piacon, a Parlament hivatalos beszállítójaként működtetett néhány fős vállalkozást. 1989-es újjáalakulása óta a cég az íves ofszet nyomtatás területén piacvezetővé nőtte ki magát. A folyamatos és dinamikus fejlődés miatt olyan rendszer bevezetésének igénye jelent meg, amely nyomon követhetővé teszi a termelési-, és átláthatóbbá, hatékonyabbá az ügyviteli folyamatokat, a két területet pedig megbízhatóan kapcsolja össze.

A rendszer számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a – 102 főt foglalkoztató, 2005-ben több mint 2.265.789.411 forint árbevételt elérő – nyomda ugyan szolgáltatást „árul”, de a folyamat végén készterméket ad el. Az ezzel kapcsolatos anyagrendelések, készletmozgások, és az ehhez kapcsolódó pénzügyi folyamatok összehangolása összetett feladat volt. Tovább nehezítette a rendszer kialakítását a megrendelői kör és a beszállítók, alvállalkozók sokrétűsége, hiszen a hozzájuk kapcsolódó információk kezelése pontos ügymenetet kíván.

„Mivel a kalkuláció, a gyártás-előkészítés, illetve a termelés területén a nyomda már alkalmazott egy-egy bevált speciális szoftvert, a legfontosabb feladat a rendszerek adatainak integrálása volt.” – mondta Varga Richárd, a Revolution értékesítési tanácsadója. Ehhez azt is meg kellett meghatározni, hogy az Iroda++ hol kapcsolódjon a már meglévő szoftverekhez. Mivel a régi szoftver a kalkuláció alapján hozza létre a termeléshez szükséges információkat, és a szállítólevelet is ebből a rendszerből generálja, az új rendszer a számlázástól indul.

A Revolution speciális megoldást alkalmazott, amikor a készletnyilvántartást külön modulként kapcsolta a rendszerhez, mivel a meglévő szoftver a kalkuláció anyagigényéhez szükséges törzsadatain kívül ezt nem tartalmazta. Ez a nyilvántartás lehetőséget ad az anyagok pontos bevételezésére, a termelésben történő felhasználására, és az utókalkulációt is megkönnyíti. „A meglévő részrendszerek és az Iroda++ egyedi összekapcsolásával végeredményben egy olyan speciális nyomdaipari rendszert alakítottunk ki, amely nemcsak a Pauker nyomda, hanem akár az iparágban működő más cégek számára is átláthatóvá, követhetővé és optimalizálhatóvá teszi a teljes gyártási és ügyviteli folyamatot.” – mondta Varga.

„A Revolution Iroda++ szoftverhez az Interneten keresztül jutottunk el. Azt is megtudtuk, hogy a rendszert egy kiadó-nyomda már alkalmazza, akik elismeréssel beszéltek róla.” – mondta Strausz Éva, a vállalat cégvezetője. „Természetesen több cégnél is jártunk vállalatirányítási rendszereket tesztelve, de egyszerűsége és felhasználóbarát volta miatt az Iroda++ bizonyult számunkra a legmegfelelőbbnek. Erről a fejlesztés, illetve a betanulás alatt meg is győződhettünk.” – tette hozzá.

A rendszer bevezetése 2005. januárjában kezdődött, és már valamennyi tervezett területen működik. „Eredményként már most látható, hogy például a készletnyilvántartás, illetve a számlázási rend szigorításával az információvesztést sok esetben elkerültük, és a nyomon követhetőség is könnyebbé vált.” – hangsúlyozta Strausz Éva. A további tervek között szerepel, hogy a nyomda a vele „szimbiózisban” lévő alvállalkozókat is a rendszerbe kapcsolja, így nagy mennyiségű manuális munkát válthat ki ez a megoldás.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek