Connect with us

technokrata

Idén először díjazta partnereit a sikeres évet záró Sun Magyarország

Laptop

Idén először díjazta partnereit a sikeres évet záró Sun Magyarország

A Sun Microsystems növekedése és sikere jelentős mértékben a partnerekre épülő üzleti modellnek, az értékesítési partnerek megfelelő kiválasztásának és felkészítésének köszönhető.

A korábbi évekhez hasonlóan a Sun Microsystems Kft. az elmúlt naptári évben is – a hardver, szoftver és megoldásszállítás terén – kiemelkedő eredményeket ért el. A sikerben nagy szerepet játszott a vállalat megújult stratégiája, amely új lendületet és megjelenést adott a cégnek.

A megújult látásmódnak köszönhetően a vállalat hagyományteremtő céllal idén először azokat a partnereit is díjazta, amelyek ismereteikkel, tapasztalataikkal és munkájukkal leginkább hozzájárultak a közös sikerekhez. A négy kategóriában kiosztott díjakat az Albacomp, a T-Systems, az Answare és az Ebruit vehette át.

A 2004-es év tapasztalatai
Bár a 2. és a 2,5 generációs telekommunikációs eszközök piacán tapasztalt piaci „telítődés”, az általános recesszió, a 2000. évre való felkészülés több éves kihatásai, valamint az államháztartási kiadások – informatikát is érintő – évközi visszafogása a vállalat bevételeiben is éreztették hatásukat, év végére megfordult a kedvezőtlen folyamat.

Ekkora – az EU-s csatlakozás egyik közvetlen hatásaként – megélénkült a kormányzati piac, megindultak a harmadik generációs mobilkommunikációs szolgáltatásokhoz kapcsolódó beruházások, továbbá a pénzügyi szektor több vállalata is – a kiélezett versenyhelyzetnek és a megfelelő anyagi háttérnek köszönhetően – újabb infokommunikációs szolgáltatásokkal bővítette rendszerét.

Hardverszállítás: 20-22 százalékos növekedés
Magyarországon a Sun Microsystems a hardverszállítások terén 2004-ben 20-22 százalékos növekedést ért el. Az államigazgatás, a bank és pénzügyi szféra „ellátásán” kívül a vállalat más piacokon is kiemelten jól teljesített: sok új vevőt szerzett a telekommunikációs valamint egyéb – energetikai, logisztikai stb. – iparágak területéről. A cég a háttértárolók (Sun StorEdge), a vékonykliensek (Sun Ray) értékesítésében egyaránt jelentős növekedést ért el. A sikerben – a 3G-s technológiák kiépülése, a széles sávon alapuló kommunikáció fejlődése valamint az üzleti élet növekvő beruházási kedve mellett – leginkább a Sun tudatos piacfejlesztési törekvései játszottak kiemelt szerepet.

Szoftverek: ötszörös előfizetői szám
A Sun – a piaci változásokra megfelelő és gyors választ adva – az elmúlt egy, másfél évben jelentős stratégiai átalakítást hajtott végre: a vállalat eszközszállítóból egyre inkább szoftver- és megoldásszállítóvá vált. Ennek megfelelően a közműszolgáltatók, a kiskereskedelmi bolthálózatok, a gyártó cégek és más kis- és középvállalkozások igényeit kifinomult, kulcsrakész megoldásokkal igyekezett és igyekszik a jövőben is kielégíteni. A dinamikusan bővülő és továbbfejlesztett termékportfolió (pl. az egyre bővülő rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) piac számára nyújtott Sun alapú technológia vagy a Sun Java Enterprise System), és a vevőre szabott csomagok megötszörözték a felhasználó számot.

Az év során egyértelművé vált: a Sun a tradicionális processzor vagy felhasználó alapú árazás felől a forradalmian új, csak az alkalmazotti létszámtól függő éves előfizetői díjon alapuló árazás felé indult el. Az új gondolkodásmódnak is köszönhetően a vállalatnak új – hardverektől független – területekre sikerült bekerülnie szoftvereivel.

Szolgáltatások: 25 százalékos bővülés
A stratégiaváltás sikerét jelzi, hogy a vállalat árbevételében a szolgáltatások aránya a hardveréhez képest folyamatosan nő: a hardverekhez és a szoftverekhez kapcsolódó Sun-szolgáltatások az elmúlt évben 25 százalékkal bővültek. A növekedés egyfelől a partnerekkel közösen nyújtott komplex és indirekt szolgáltatások, a műszaki megoldások megújításának, másfelől a rendszeres konzultációknak, a speciális oktatásoknak, tanfolyamoknak és képzéseknek is köszönhető.

A Sun szoftver- és szolgáltatási bevételeinek legnagyobb része az infrastruktúra-jellegű valamint az Internet-alapú megoldásokból származik, de az új megoldásokkal más területeket, új iparágakat is sikerült elérni. A bevételek ágazati megoszlásánál pedig tavaly a távközlési illetve a pénzügyi szektor állt az élen.

Megújult partnerstratégia, Sun Partner-díjak
Az elmúlt évben a Sun Magyarország új partnerstratégiájának az alapjait is lefektette. A „frissítés” azon értékek megőrzésére épült, amelyeket a vállalat a partnerekkel folytatott közös munkával és a tapasztalatok megosztásával nyújt. A Sun ezen túl természetesen a megváltozott piaci helyzetet, az EU csatlakozás hatásait is figyelembe vette: a vevők költségérzékenységét szem előtt tartva a kis- és középvállalkozások felé is nyitott, miközben a kiemelt ügyekre más területeken, új piacokon is nagy figyelmet fordított.

A Sun Microsystems növekedése és sikere jelentős mértékben a partnerekre épülő üzleti modellnek, az értékesítési partnerek megfelelő kiválasztásának és felkészítésének köszönhető. A cég nagyra értékeli, hogy kiváló partnerekkel dolgozhat együtt: ezért hozta létre – szorosan az új stratégiájába ágyazva – a Sun Partner-díjat, amelyet tervei szerint minden évben ugyanazon kategóriákban oszt ki. A hagyományteremtő díj átadásával a legjobbak partnerek iránti nagyrabecsülését és köszönetét szeretné kifejezni, amelyek ismereteikkel, tapasztalataikkal és munkájukkal leginkább hozzájárultak a közös sikerekhez. A négy kategóriában kiosztott díjakat idén először

  • Az „Év iForce partnere díj” (kereskedelmi partner) kategóriában az Albacomp Rt.;

  • Az „Év szoftverpartnere díj” (az év legjelentősebb Java Enterprise alapú szoftverprojekt megvalósító partnere) kategóriában a T-Systems;
  • Az „Év szervizpartnere díj” kategóriában a magas szintű szervizszolgáltatást nyújtó Answare Kft.;
  • Az „Év alkalmazása díj” kategóriában a teljes mértékben Java System alapú szoftver-infrastruktúrára épülő Information Broker alkalmazást fejlesztő Ebruit Kft. vehette át.

Szervezeti megújulás
Az átalakulás a cég belső életét sem kerülte el: a technikai és a konzultációs csapat összevonásával, önálló szoftvercsoport kialakításával a meglévő erőforrások és tudás hatékonyabb kihasználására nyílt és nyílik a későbbiekben lehetőség. Mint ismeretes Hegedüs Gábor lett a Sun Microsystems Kft. ügyvezető igazgatója, míg a pénzügyi igazgató posztot Apjok Péter tölti be. A vállalat új munkatársakkal is erősített: Hernádi József lett a konzultációs igazgató, Polner Tamás októbertől partnerkapcsolati igazgatóként csatlakozott ismét a céghez, és Kristóf Juditot nevezték ki marketingigazgatónak. Szkurka János a cég külkapcsolati igazgatója lett.

A Sun jövőképe és stratégiája

„A hálózattal minden és mindenki kapcsolatba kerül.” – jelentette ki Hegedüs Gábor ügyvezető igazgató a sajtótájékoztatón. „S mivel a Sun ennek az alapelvnek a jegyében formálta a stratégiáját, így minden készen áll ahhoz, hogy az elkövetkező időszak – a hálózati szemlélet erősödésével, a hálózatba kapcsolt eszközök számának növekedésével, a nyílt rendszerek által kínált biztonság iránti igény növekedésével – a Sun éve legyen. S ahogy a hálózatok szerepe folyamatosan nő, és egyre több dolog hálózatot alkotva kapcsolódik egymáshoz, úgy nő a Sun által létrehozott hálózati számítástechnikai koncepció hatása az informatika teljes spektrumában.”

A Sun Microsystems Magyarországon a következő időszakban további növekedésre – az IT piac élénkülésére, új ügyfelekre, nagyobb projektekre, a meglévő infrastruktúrára épülő szoftverek és szolgáltatások értékesítésének bővülésére – számít. Ez a hardverpiacon 15-20 százalékos növekedést, a szoftverértékesítés terén dinamikus többszöröződést, a szolgáltatásoknál pedig több 10 százalékos bővülést jelent.

A Sun miközben egyre inkább a döntéshozói szint igényeinek kielégítésére koncentrál, olyan nyílt rendszereket kínál, amely más, „idegen” rendszerekhez való kapcsolat képességét, a heterogén platformok közötti átjárhatóságot, valamint a folyamatos megújulást, a „frissességet” is garantálja. A vállalat rendkívül fontosnak tartja, hogy a nyílt rendszereket fejlesztő közösségektől és a felhasználóktól érkező visszajelzéseket azonnal be tudja építeni a rendszereibe, amelyek biztonsága és értéke fokról fokra nő. A Sun kiemelt hangsúlyt fektet ezekre a szakmai területekre, ugyanis meggyőződése, hogy a következő időszakban – a komplexitás, az üzleti folyamatokhoz való gyors és rugalmas alkalmazkodás mellett – a megbízhatóság és biztonság jelentősége minden területen, így az IT területén is tovább erősödik.

A Sun Microsystems hisz abban, hogy az elkövetkező években hazánk gazdaságának fő motorját a kis- és közepes vállalkozások fejlődése jelenti. Felismerve azt a csapdahelyzetet, ami az uniós és a hazai kis- és közepes vállalkozások méret és lehetőségbeli különbözőségéből adódik, a nemzetközi megoldásszállítók által gyakorlatban alkalmazott globális árképzéssel szakítva szolgáltatásportfolióját úgy állítja össze, hogy azok a hazai viszonylatok szerint is felhasználóbarátok legyenek. Az új modelljei és megoldásai így nemcsak elméletben tűnnek értékesnek, hanem gyakorlati haszonnal, kedvező árral is kecsegtetnek.

Sun Grid, az új üzleti modell
A Sun nagy áttörést jelentő üzleti modellt kíván meghonosítani Magyarországon is. Ennek lényege, hogy a jövőben az informatikai kapacitások, mint egyfajta közműszolgáltatás vehető igénybe. A „közműdíjas” konstrukcióval a beruházások üzemeltetési költségekkel válthatók ki, ami nagyobb szabadságot és mozgásteret biztosít az informatikai kapacitások beszerzésében és hasznosításában.

Ez a modell két új díjfizetéses szolgáltatást kínál: a Sun Grid számítóhálózatot, amelynek kapacitása processzoronként és óránként, a tényleges használat utáni elszámolással vehető igénybe, valamint a Sun Grid tárolóhálózatot, amely gigabyte-onként havonta kedvező, értékarányos összegért vehető igénybe.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek