Connect with us

technokrata

Configsys, az Intelligens Kereskedelmi Támogató Rendszer

Laptop

Configsys, az Intelligens Kereskedelmi Támogató Rendszer

Az első hazai működő B2B megoldás számítástechnikai kiskereskedéséknek.

A magyarországi számítástechnikai kiskereskedéseket szinte elárasztják a jobbnál jobb akciókról szóló ajánlatok és információk. Minden nap legalább 20–30 új árlista érkezik a különböző nagykereskedésektől és disztribúcióktól. Egyre nagyobb a káosz az árak, akciók és új termékek információözönében. Az Internet segítségével eddig soha nem látott gyorsasággal érkeznek a friss termékekről, új árakról szóló információk. Az 5–10 alkalmazottal dolgozó cégek szinte elvesznek ebben az adattengerben, sokszor nem is tudva, mit honnan lehet megvásárolni. Egy átlagos kiskereskedés 2-10 ezerféle különböző számítástechnikai terméket forgalmaz, ennek az adatbázisnak a karbantartása jelentős emberi erőforrásba kerül. Az információ sokszor csak késve ér el a kereskedőkhöz. Az adatok többféle formátumban és több helyről érkeznek, amelyeket első lépésként egyenként végig kell nézni, majd a változásokat és az újdonságokat ki kell válogatni. Majd mindenki a saját rendszere szerint logikailag saját adatbázisba rendezi. Még az így rendezett adatbázisban is sokszor előfordul, hogy az adatok többször vagy esetleg nem is szerepelnek.

Az Ansys által most elindított Configsys szolgáltatás egy olyan komplex online, operátor által felügyelt, frissített információs adatbázis, amely folyamatos naprakész adatokat szolgál a kiskereskedéseknek. A szoftver megkönnyíti a kapcsolattartást a nagykereskedésekkel, leveszi a terhet, a beszerzést és áruszállítást illetve logisztikát kezelő alkalmazottakról. Segítségével a kereskedők olyan termékekről is információhoz juthatnak, amelyek eladásával eddig még nem foglalkoztak.

„A rendszer azonnali árinformáció nyújtásához segíti hozzá a kereskedőket, ezzel elkerülve a kínos keresgéléseket, telefonokat. A termékmenedzsmenttel, megrendelésekkel foglalkozó kollégák számára megkönnyíti a kapcsolattartást, illetve az árak/feltételek összehasonlítását a nagykereskedők, disztribútorok között. Modulos felépítésének köszönhetően és mivel minden modul az árbázisból származó információkat hasznosítja, számítógép konfigurációk árkalkulációjához is hathatós segítséget nyújt, és nagyban elősegíti a naprakész árlisták készítését is, akár nyomtatott, akár Internetre helyezhető formában.” – foglalta össze a rendszer előnyeit a Configsys rendszer megálmodója, Lázár Csaba, ügyvezető igazgató.

A Configsys-ben rögzíthetjük árajánlataikat, a bejövő megrendeléseket. A megrendelések alapján a rendszer beszerzési listákat állít elő, a beszerzendő termékekkel, illetve a beszerzési hellyel, külön jelölve a konfigurációba érkező termékeket (ezek beszerzése a legfontosabb, hiszen egy 1.000 Ft-os alkatrész miatt napokat késhet egy 500.000 Ft értékű PC leszállítása). Az ügyfél akár SMS-ben értesülhet a rendelése állapotáról, vagy külön azonosítóval elérheti a státuszokat. A CRM modul használatával egy komplex marketing eszközt kínálunk, amellyel igen hathatós eladást serkentő tevékenység folytatható. A Configsys rögzít minden sales aktivitást, az ellenőrzés így folyamatos és teljes körű. Készíthetünk különféle árlistákat, és PC konfigurációkat (opcionális alkatrészek hozzárendelésével is) amelyek az új áradatok érkezésekor frissülnek, ezzel elérhetjük, hogy minden a vásárló által követhető termékünk ára pontos és naprakész lesz. A Configsys lehetőséget nyújt a felhasználó meglévő honlapjához való csatlakozására, így egy teljesen integrált rendszeren keresztül történhet a cég teljes sales és CRM aktivitása.

„A ConfigSys a nagykereskedők által kibocsátott, általában MS Excelben készített XLS file formátumú árlistákat konvertálja egy központi adatbázisba. A konvertálás nagy részben automatikus, néhány esetben szükséges a beavatkozás, de a rendszer képes „megtanulni” az új termékeket. Az adatbázisban konvertálás után szerepel a rendszerben szereplő összes áru, kategóriánként beazonosítva, így a megfelelő keresési metódus használatával a felhasználó rövid idő alatt megtalálhatja a számára értékes adatokat. Az adatbázist a megfelelő jogosultsággal érhetik el a felhasználók Interneten keresztül. Az adatbázis zárt, tehát csak a megfelelő azonosítóval lehet elérni. Azonosítót csak számítástechnikai alkatrészek kereskedésével foglalkozó cégek kaphatnak. Az adatbázisban szerepel minden olyan információ, ami érdekes lehet a felhasználónak (nagykereskedelmi ár, nagykereskedelem neve, elérhetősége, akciós ajánlatok).” – mutatta be a rendszer működését Marosi Imre, a fejlesztést végző Fabrik.hu Kft. fejlesztési igazgatója.

A ConfigSys tehát egy olyan logisztikai rendszert nyújt a számítástechnikai kiskereskedéseknek, amelyet helyesen használva, a teljes kereskedelmi folyamat áttekinthetővé és követhetővé válik, a cég összes megfelelő jogosultsággal rendelkező alkalmazottja számára, még abban az esetben is, ha ezen alkalmazott éppen otthonról dolgozik.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek