Connect with us

technokrata

Oracle Enterprise Manager 10g Grid Control 2.

Laptop

Oracle Enterprise Manager 10g Grid Control 2.

Az Oracle a San Francisco-i OpenWorld konferencián bejelentette a teljes vállalati számítóhálós környezetek adminisztrálását és felügyeletét végző Enterprise Manager 10g Grid Control 2. verzióját.

Az Oracle Grid Control 2. verziója szélesebb körű támogatást nyújt más gyártók megoldásaihoz, például a különböző alkalmazásszerverekhez és Linux-kiszolgálókhoz. Az új verzióban megjelenő Service Dashboard funkcióval az egyes informatikai szolgáltatások működésében leginkább érintett részlegek felelősei könnyen áttekinthetik az előírt szolgáltatási szintek (SLA) teljesülését az adott szolgáltatások viszonylatában. A 2. verzió emellett előre kidolgozott szabványos mintákat kínál az informatikai rendszerek felügyeletének és a vonatkozó előírásoknak a szervezeten belüli egységesítéséhez.

Más szoftverszállítók termékeire is kiterjedő integrált felügyelet
Az új verzió diagnosztikai és felügyeleti lehetőségeket biztosít az IBM WebSphere (legalább 5.0-s verzió) és a BEA WebLogic (legalább 7.0-s verzió) köztesszoftverekhez, így részletesebben lehet megfigyelni a köztesréteg és a felette működő alkalmazások működését és teljesítményét. Azáltal, hogy a más szoftverszállítók termékeinek teljesítménye követhetőbbé válik, az Oracle Grid Control felhasználói hatékonyan diagnosztizálhatják és megoldhatják a köztesrétegben felmerülő problémákat.

A Linux-kiszolgálókat üzemeltető szervezetek számára igen hasznosak az Oracle Grid Control 2. verziójának „nyersvas-elosztási” funkciói. Ezzel a felhasználók közvetlenül rendelkezhetnek a Linux-szerverekkel (felkínálva vagy lefoglalva az igényelt erőforrásokat). Azoknál a szervezeteknél, ahol a vállalati gridet egységesen Linuxra alapozták, az Oracle Grid Control 2. verziója egyetlen átfogó nézetben mutatja a teljes technológiai infrastruktúrát, így kevésbé van szükség más gyártók rendszerfelügyeleti eszközeire.

Az informatika és a szervezet működése közti összefüggések egyértelműbbé tétele
Az új verziójában megjelenő Service Dashboard olyan segédeszköz, amellyel a felső szintű informatikai döntéshozók (informatikai igazgatók vagy vezetők) követhetőbbé és átláthatóbbá tehetik a felhasználó részlegek számára az egyes informatikai szolgáltatások menedzselését és az információáramlás tervezését. Az informatikai szolgáltatások működésében leginkább érintett részlegek felelősei könnyen áttekinthetik az előírt szolgáltatási szintek (SLA) teljesülését az adott időszakban (és visszamenőlegesen), illetve ennek hatását a vállalat eredményeire. A Service Dashboarddal az informatikai részleg illusztrálhatja szerepének súlyát a szervezet működésében; emellett lehetővé teszi az eredményesebb költségtervezést.

A felügyeleti folyamatok szabványosítása
Az automatizálás egyik fontos vetülete a felügyeleti folyamatok szabványosítása – például a biztonsági vagy alkalmazási rendszerek jogosultságainak beállítása –, hiszen ezzel a rendszeradminisztrátorok számos időigényes manuális tevékenységet kiküszöbölhetnek. A 2. verzió olyan felügyeleti sablonokat és szabályrendeket kínál, amelyekkel könnyebben szabványosíthatók a szervezet felügyeleti folyamatai, és egységesen ki lehet dolgozni a biztonsági és felelős vállalatirányítási követelmények teljesítéséhez szükséges előírásokat és szabályrendeket.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek