Connect with us

technokrata

Stabilan vezet a T-Mobile

Laptop

Stabilan vezet a T-Mobile

Matáv mobil szegmens: stabil piaci pozíció és bevétel-növekedés az erős verseny ellenére.

A Matáv mobil szegmensének bevételei 2004. harmadik negyedévében 4%-kal nőttek a magasabb forgalmi, értéknövelt szolgáltatásokból és készülékértékesítésből származó bevételeknek köszönhetően. Az EBITDA 77,4 milliárd forintra nőtt, az EBITDA ráta 39,7%-ot tett ki. Az üzleti eredmény 7,3%-kal csökkent mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. első negyedévben került elszámolásra.

A T-Mobile Magyarország 47,6%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon, szeptember végén a GSM penetráció 83% volt. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma 2004. harmadik negyedév végén meghaladta a 3,9 milliót. Ugyanezen időszakban a szerződéses ügyfelek aránya 27,9%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2003. harmadik negyedév végi 25,6%-ról. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 14,5%-kal 10.881 forintra csökkent 2004 első három negyedévében az egy évvel korábbi 12.727 forintról. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.) Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 114-re nőtt 2004 első három negyedévében az egy évvel korábbi 112-ről. Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 4.937 forintra csökkent, ezen belül az ARPU értéke a szerződéses ügyfelek esetében 11.929 forintot tett ki, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2.386 forint volt.

A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan kismértékben megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, valamint a szabályozói hatások azonban kedvezőtlen hatással voltak az ARPU-ra. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó bevétel 598 forintra emelkedett (12,1%-os részesedés az ARPU-n belül), az előző év azonos időszakában elért 571 forinthoz (10,8%-os részesedés az ARPU-n belül) képest.

A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült alacsonyan tartania a vállalatnak, értéke 2004. első három negyedévben 11,9% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 14,8%-ra nőtt ugyanezen időszakban, ezen belül a harmadik negyedévben a lemorzsolódás 23,7%-ra nőtt, aminek oka elsősorban az, hogy a feltöltő kártyák meghosszabbított érvényességi időszaka lejárt.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek