Connect with us

technokrata

Egyedi bolti kiskereskedelmi rendszert fejlesztett a Revolution

Laptop

Egyedi bolti kiskereskedelmi rendszert fejlesztett a Revolution

Az egyedi fejlesztést a ruhaiparra jellemző speciális árukezelés és a megrendelő terveiben szereplő franchise rendszer kialakítása indokolta.

A Marosport Kft. – a jól ismert Columbia, Fundango, Quiksilver, Atomic és Roces sportruházati és sportfelszerelések forgalmazója – egyedi fejlesztésű kiskereskedelmi rendszert vezetett be, amelynek alapvető feladata a cég érdekeltségi körébe tartozó bolthálózat eddigi manuális bolti értékesítésének automatizálása. A cél egy központosított kiskereskedelmi értékesítési rendszer megvalósítása volt, amelyben az összes adat automatikusan egyetlen központba érkezik. A projekt eredménye: gyors információ, kiszámítható ügymenet.

A Marosport évek óta használja nagykereskedelmi folyamataik lefedésére és azt követő ügyviteli teendők ellátására a Revolution Zenit SQL szoftverére épülő nagykereskedelmi rendszert, amelyet nemrégiben szintén egyedi fejlesztésű kiskereskedelmi megoldással egészített ki. A bolti szoftver fejlesztése 2003. december elején vette kezdetét, és 2004. februárjában a Revolution már tesztelésre adta át a rendszert. Ezt követte a többszintű próbaüzem és a betanulás. Mindezek eredményeképpen 2004. tavasza óta a cég teljes értékesítési folyamatát informatikai megoldások támogatják.

Az egyedi fejlesztést a nagykereskedelmi rendszerrel való szoros együttműködés igénye, és a ruhaiparra jellemző színek és méretek szerinti árukezelés tette szükségessé. A vállalat egyelőre a budapesti plázákban található üzleteiben használja a kiskereskedelmi szoftvert, de mivel a tervei között szerepel a megyeszékhelyeken történő franchise rendszerű terjeszkedés, az üzletek száma hamarosan ugrásszerűen bővülhet. Az előretekintésnek és az egyedi fejlesztésnek köszönhetően a szoftver már fel van készülve arra, hogy e partnereket is bekapcsolják a cég központjába.

Egyedi megoldások
A fejlesztés egyik kihívása volt, hogy a rendszer az ad-hoc bolti értékesítést optimalizált folyamatokkal támogassa. A bolti értékesítés gyorsasága különösen meghatározó követelmény, így a szoftvert fel kellett készíteni a karácsonyi időszakokban várható értékesítési csúcsokra is.

A rendszer másik érdekessége a pénztárgép-kezelés megvalósítása. Mivel az üzletekben a pénztárgép használata elengedhetetlen, ezért szükség volt olyan funkcionalitásra is, amely a pénztárgép automatikus meghajtását végzi, elkerülve ezzel a dupla adatrögzítés okozta hibalehetőségeket. A cég döntéshozóinak előrelátását dicséri, hogy már korábban – amikor még közel sem volt napirenden a kiskereskedelmi rendszer kialakítása – olyan pénztárgépekkel szerelték fel boltjaikat, amelyek alkalmasak a számítógépes kapcsolatra.

A rendszerben minden egyes bolt a Marosport központjában található szerverekre dolgozik közvetlenül, így lehetővé vált, hogy a boltok igény esetén egymás készleteit láthassák. Emellett nem elhanyagolható szempont az sem, hogy rendszerüzemeltetést csak a központban kell fenntartani.

Ráfordítás, megtérülés, hatékonyság
A kiskereskedelmi rendszer fejlesztése mintegy 3 hónap alatt készült el. Ez jóval kisebb, mint amennyit a nagykereskedelmi rendszer fejlesztése vett igénybe (25 hónap). A munka során jelentős erőforrást takarított meg a Revolution a nagykereskedelmi rendszerben már elkészített alkotóelemek átemelésével és átalakításával. Szintén jelentős erőforrás-megtakarítást eredményezett, hogy a fejlesztő cég munkatársai már jól ismerték a Marosport dolgozóit és folyamatait (és fordítva is), így ismerősként sokkal közvetlenebb formában zajlottak a fejlesztési felmérések.

A project sikerességét segítette, hogy a rendszer felmérése során nem csak az aktuális rendszer megvalósítása történt meg, hanem a Revolution szakemberei a jelenlegi üzleti folyamatok optimalizálásába is besegítettek.

A fejlesztés során több olyan funkcionális igény is felmerült, amely az 1.0 verzió idő- és költségkeretébe nem fért bele. Ezek egy 2.0 fejlesztés kereteiben belül kerülnek megvalósításra, amelynek felmérési munkálatai már el is kezdődtek.

Meglepő, és sajnálatos, hogy az üzletházak a rendszer bevezetésekor nem tudták biztosítani az ADSL kapcsolatot, ezért az állandó Internet-kapcsolatot a GTS Datanet műholdas rendszerével oldották meg.

A Revolution Software jelentős tapasztalatokkal rendelkezik az egyedi fejlesztések területén, amelyek elsősorban adatbázis-kezeléshez, illetve ügyviteli és vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolódnak. Ebből a tevékenységből évente több tízmillió Ft bevétele származik, így a 2003-ban elért 52 millió Ft bevétel meghaladta a teljes árbevétel 10%-át.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek