Connect with us

technokrata

VT-SOFT: A működés biztonsága

Laptop

VT-SOFT: A működés biztonsága

A VT-SOFT Kft. születésnapi partiján a cég történetéről és legutóbbi eredményeiről, többek között legújabb fejlesztésének, az EMMA (Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis) szoftverének sikeres indításáról, eHR és önkiszolgáló kafetéria moduljairól és önkormányzati rendszerének az IHM pályázatán elért sikereiről számolt be Igaz Gábor ügyvezető igazgató.

15. születésnapját ünnepli a VT-SOFT Kft., az ország egyik szoftverfejlesztő vállalata. A céget 1989-ben a Videoton Számítástechnikai Gyár vevőszolgálati mérnökei, a Videoton és német szakmai befektetők alapították, a jelenleg 85 fős, teljes egészében magyar tulajdonú társaság az idén 1,2 milliárdos bevételre számít.

A VT-SOFT a humán ügyvitel, a rendszermenedzsment és informatikai biztonság, az önkormányzati gazdálkodás, valamint az integrált vállalatirányítási rendszerek területein egyre szélesebb körű szolgáltatást nyújt felhasználóinak, többek között minisztériumoknak, központi intézményeknek, akik – értékelve a cég megbízhatóságát – kormányzati ciklusokon átívelően a kft. hűséges megrendelői. A VT-SOFT az állandóan változó viszonyok között is évről-évre nyereségesen működik, stabil gazdálkodását a piacképes termékek és szolgáltatások biztosítják. A cég teljesítményében a fedezeti arány javulása az évről-évre nagyobb hányadot képviselő magas szolgáltatástartalmú projekteknek köszönhető (szolgáltatások részaránya a 2003-as árbevételből 76%, szoftveré 24%).

Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis
A VT-SOFT legújabb fejlesztései közé tartozik az EMMA (Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis) szoftver. Nem csoda, hiszen a vállalat szaktekintélynek számít a TB ellátások területén. A társadalombiztosítási kérdésekben való jártasságát magyarázza, hogy a HP alvállalkozójaként, szakmai partnereként megbízást kapott az EMMA (Első Magyar Munkaügyi Adatbázis) szoftverének elkészítésére.

A VT-SOFT Kft. a Hewlett Packard Rt. alvállalkozójaként vesz részt az EMMA-projektben, amelynek számos részfeladata közül (alkalmazásfejlesztés, call center, biztonságtechnika, hardver, stb.) a szoftver fejlesztését vállalta. Sikerült határidőre – mindössze 4 hónap alatt befejezni a rendkívül szoros ütemezésű ez év elején indult munkát, így 2004. május 1-jén teljes terhelés mellett elindult az első interaktív ügyintézésre alkalmas e-kormányzati rendszer.

A fejlesztés a BEA cég piacvezető Weblogic alkalmazás-szerverére alapulva Java-ban folyt. A rendszernek számos biztonsági elvárásnak kell megfelelnie, mind informatikai biztonsági, mind adatvédelmi szempontból, hiszen a Foglakoztatási Hivatal 1.500 munkatársán kívül gyakorlatilag minden magyar munkavállaló és munkaadó hozzáférést kaphat a rendszerhez az Interneten keresztül. A munka során a jogi háttér változására is figyelni kellett, hiszen a rendszer működését szabályzó rendeletek és jogszabályok egy része csak az „éles indulás” előtti hetekben látott napvilágot. A Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium, valamint a Foglalkoztatási Hivatal igényeit egyeztetve a VT-SOFT Kft-nek sikerült egy olyan rendszert átadnia, amely az első héten, teljes terhelés mellett is – 13.000 munkaviszony bejelentést és 8.000 regisztrációs kérelmet feldolgozva – üzembiztosan működött.

Az OPUS integrált humán ügyviteli programcsalád legújabb szolgáltatásai: integráció az EMMÁ-hoz, eHR és önkiszolgáló kafetéria
Az OPUS márkanév fogalommá vált a humán informatikában, a felsőoktatásban a HR szakokon oktatják, tankönyvekbe is bekerült. Különösen a tudásbázis alapú szakértői rendszer, az OPUS Társadalombiztosítási modul keltett figyelmet, amely a bemenő adatok ismeretében maga állapítja meg az adott ellátás jogosultságát és kezdeményezi annak kifizetését, vagy visszavonását. A tudásbázis a rendszerbe programozott aktuális és kapcsolódó jogszabályok összességéből áll, a maga nemében egyedülálló a piacon.

A fejlesztők már dolgoznak az OPUS EMMA interface-en. Hamarosan elkészül az önállóan is használható program, ami az OPUS Humán modulba építve azoknak a vállalkozásoknak kínál nagy segítséget, ahol jelentős a munkaerőmozgás.

Az EU csatlakozással összefüggésben fokozott érdeklődés mutatkozik olyan speciális humán informatikai modulokra, mint az eHR modulok, vagy az önkiszolgáló kafetéria. Ezeket a szoftvereket használva a dolgozók betekinthetnek és bizonyos feltételek mellett módosíthatják a róluk tárolt adatokat, vagy akár tetszőlegesen kialakíthatják saját béren kívüli juttatási csomagjukat.

CORSO önkormányzati gazdálkodási rendszer sikere az Informatikai Minisztérium ITP-17 pályázatán
Az „Önkormányzati informatikai rendszerek bevezetésének, terjesztésének és továbbfejlesztésének támogatására” kiírt IHM pályázaton összesen 40 millió Ft vissza nem térítendő támogatást nyertek el a projektben szereplő önkormányzatok – Kapuvár, Marcali, Pécel, Simontornya, Sümeg és Szentgotthárd városa – a VT-SOFT Kft. saját fejlesztésű CORSO rendszerének bevezetésére. Csorna – ahol 2003 szeptemberétől már működik a rendszer – segítséget nyújt a társpályázó önkormányzatoknak a referenciarendszer átvételéhez és bevezetéséhez.

A CORSO már korábban bevezetett funkcionalitásának bővítésére nyert vissza nem térítendő forrást Kalocsa, Esztergom és Hajdúszoboszló. Ez utóbbi városban a pályázati támogatásból portál és SMS rendszert állítanak munkába a lakosság és a vállalkozói kör közhasznú és közérdekű információkkal való kiszolgálására.

A helyi közigazgatás modernizálása az Európai Unió regionális fejlesztési programjában is kiemelt helyet foglal el, ennek keretében az e-önkormányzatok alapjait teremti meg a CORSO információs rendszer bevezetése a városi önkormányzatoknál.

A CORSO eddigi alkalmazása során már bizonyított: gyorsítja a belső kommunikációt, biztosítja az ügyfelek, vezetők és munkatársak információval való ellátását, csökkenti a pénzügyi dolgozók leterheltségét és javítja az adatszolgáltatások minőségét. A rendszer ismeri és segíti a mindenkori jogszabályok szerinti ügymenetet, a jogszabályi változások gyors lekövetését.

Ugyanezen pályázat keretében Szigethalom szoftverfejlesztésre nyert pályázati támogatást.
A pályázaton elnyert források felhasználása az előírt ütemezés szerint történik, a szükséges telepítéseket követően jelenleg a felhasználói oktatás zajlik az önkormányzatoknál.

speciális modulok a Navision vállalatirányítási rendszerben: jövedéki termékkör kezelése, EDI
Az Európai Unió tagállamai közötti vámunió egyúttal azt is jelenti, hogy az unión belül export és import külkereskedelmi tevékenység nem létezik. Általános rendező elv, hogy a jövedéki termékeket terhelő adót azzal az adómértékkel és abban a tagországban kell megfizetni, ahol a terméket kereskedelmi forgalomba bocsátják. Ennek megfelelően az adófizetéssel és visszaigényléssel érintett gazdálkodók köre is kibővült.

A jövedéki adóztatás országspecifikus, a VT-SOFT által MBS Navision alapon kifejlesztett jövedéki modul átfogó megoldásként lehetővé teszi a magyar közép és kisvállalati szektor számára a jövedéki szabályozás teljes vertikumának – azaz a jövedéki termelés, adóraktár, vámraktári folyamatok, zárjegynyilvántartás, termékmérleg, stb. – leképezését az elektronikus vállalati adminisztrációban. A jövedéki modul természetesen már kezeli a 2004. júniustól érvénybe lépő jogszabályi változásokat.

Az EDI elektronikus adatcserét jelent, a Navision rendszerhez fejlesztett modul esetében pedig olyan automatikus rendelési rendszert, ami a társvállalatok között a beállított készletszintek elérésekor elindítja a beszerzési folyamatot, azaz a kereskedelmi, adminisztrációs, szállítmányozási dokumentációk papírmentes, számítógépek közötti, nemzetközi szabványoknak megfelelő elektronikus cseréjét.

Egyre több európai iparvállalat várja el többek között magyar beszállítóitól is az EDI szabványokhoz való illeszkedést, a komplex beszállítói láncok létrejöttének alapfeltételét, mivel a rendszer használatával lerövidül az EDI partnerek közötti beszerzési, értékesítési folyamat, és kizárható az emberi mulasztásokból fakadó hibák nagy része.

Az EDI rendszerek lehetővé teszik, hogy az egyes partnerek, partnerhálózatok egymás közötti üzleti kommunikációja, üzleti döntéseik egy része előre meghatározott paraméterek alapján, automatikus rendszerben történjen.

A VT-SOFT Kft. EDI alapú megoldása az MBS Navision rendszereket üzemeltető vállalatok számára is elérhetővé teszi az EDI nyújtotta előnyöket. A saját fejlesztésű MBS Navision alapú EDI modul lényegesen alacsonyabb beruházási és üzemeltetési költségek mellett valósítható meg, mint azt az eddig elérhető szoftverek lehetővé tették és zökkenőmentes átállást biztosít a 4-8 hetes bevezetési projektet követően.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek