Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Partnering 2004 konferencia tapasztalatai

Laptop

A Partnering 2004 konferencia tapasztalatai

A jó ügyfélszolgálat közérdek.

2004. február 20-án, a kora délutáni órákban ért véget a Partnering 2004 konferencia. A rendezvény szervezője a Humán Erőforrás Alapítvány volt, az esemény színvonalát többek között a Westel, Pannon GSM és az Avaya neve fémjelezte. Az ügyfélkapcsolati szakma tanácskozásán olyan kérdések kerültek napirendre, mint a fejlődés lehetséges irányai, a jelen helyzet, az ügyfélszolgálati szakképzési rendszer elindulása, vagy a különböző ügyfélkapcsolati technikák és szemléletek. Jelen volt továbbá az ügyfélkapcsolati megoldások minden jelentős technikai beszállítója és szolgáltatója, például az LNX, az Oracle, vagy a TCT, a Sennheiser, hogy csak néhányat említsünk.

Érdekes volt dr. Csányi Vilmos etológus professzor rendhagyó előadása, amelyben rámutatott, az ember több szempontból még mindig az a „csordaállat”, amelyik több tízezer évvel ezelőtt volt. Mint minden jól szerveződött közös csoportra, ezért rá is jellemzőek azok a hiedelmek, közös akciók, és közös konstrukciók, melyek a csoporthoz tartozás érzését biztosítják, és amelyekért cserébe az egyed képes és hajlandó saját pillanatnyi érdekeit a csoportérdekek alá rendelni. A modern idők nagy problémája – Csányi professzor szerint – hogy természetes csoportszerkezet ritkán alakul ki, nagy a versengés a csoportok között, és gyengék a kötőerők.

Ezeket az etológiai jellemzőket fel lehet használni a különböző ügyfélszolgálati megoldások célkitűzéseiben, irányelveiben is. Hiszen az ügyfél, ha egy szolgáltatóval kapcsolatba kerül, ha nem is tudatosan, de csatlakozni szeretne a szolgáltató „csoportjához”. Keresi szokat a bíztató jeleket, melyek a befogadás rítusát jelentik számára. Ha a kiszolgálás merev, szigorúan a szabályokhoz ragaszkodó, az ügyfél elbizonytalanodik, talán el is fordul (hisz annyi versengő csoport van), hátha máshol kedvesebben fogadják. Ezért éreztetni kell vele, hogy itt befogadták, része a csoportnak, segítségére vannak, kiváltságokat kap, de ugyanakkor számítanak is rá.

A konferencia első napjának plenáris ülésén természetesen inkább szakmai előadások hangoztak el. Felszólalt többek között Kőnig Róbert a Pannon, Hantzmann Ferenc a Westel, Arany Ferenc a Gold Invest, Füzes Péter az Oracle, és Forrai Péter az OTP képviseletében. A második nap a szekcióülések jegyében telt, délelőtt hat, délután öt különböző tematikus ülésen vettek részt mindazok, akik az ügyfélszolgálati szakmához ma valamilyen módon kapcsolódnak Magyarországon. Külön szekcióban tanácskoztak a távközlés, a pénzintézetek, a közszféra képviselői, saját szekciója volt a közműszolgáltatóknak.

Az ügyfélközpontú szervezeti kultúra elterjesztése nemcsak a versenyszférában, de az államigazgatási szektorban is alapvető igény. A szolgáltató állam szekcióban többek között az okmányirodákról, az elektronikus adóbevallásról, angliai önkormányzati esettanulmányról is szó volt. Arról is tárgyaltak, hogyan lehet a versenyszférában már kipróbált és hasznosított technikákat, módszereket a közszférában is alkalmazni.

Pénteken került sor a szimpóziumokra, workshopokra és bemutatókra, a gyakorlati megvalósítás jegyében. A háromnapos rendezvényt olyan események színesítették, mint Szekendi Tamás orgonaművész templomi koncertje, vagy a csütörtök esti borkóstoló. Több résztvevő és kiállító elmondása szerint az esemény felülmúlta elvárásaikat, és szakmai szempontból építő és eredményes volt. Mindezek fényében várható, hogy a Partnering konferencia hagyománnyá, hosszú távon is az ügyfélszolgálati szakma meghatározó rendezvényévé válik.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés