Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Westel megőrizte vezető pozícióját

Laptop

A Westel megőrizte vezető pozícióját

Mobil szegmens: javuló ügyfélmegtartás, stabil piaci pozíció.

A Matáv mobil szegmensének bevételei 9,3%-kal nőttek. Az EBITDA 8,1%-kal 94,9 milliárd forintra emelkedett, míg az EBITDA-ráta 37,4%-ot tett ki. 2003 végén a GSM penetráció 78,5% volt, a Westel 47,4%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon.

2003 végén a Westel előfizetőinek száma 3,8 millió volt. A negyedik negyedév végére 26,1%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül a szerződéses ügyfelek aránya a 2002. év végi 25,0%-ról. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 8,4%-kal, 12.353 forintra csökkent 2003-ban az egy évvel korábbi 13.490 forintról. Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat veszik figyelembe. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) folyamatosan növekedett 2003. minden negyedévében, értéke teljes évre vetítve 114 volt.

Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 2003-ban 5.261 forint volt. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó bevétel 585 forintra nőtt (11,1%-os részesedés az ARPU-n belül), ami stabil emelkedés a 2002. évi 549 forinthoz (9,6%-os részesedés) képest.

2003-ban a szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan, 12,0%-on tartani. A lemorzsolódás mind az előre fizetett kártyás, mind a szerződéses szegmensben az év során folyamatos csökkenést mutatott.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés