Connect with us

technokrata

Intel problémák a megahertz-ekkel

Laptop

Intel problémák a megahertz-ekkel

A chipgyártó jövő évi tervei igen ambiciózusak a mobil szegmenst tekintve; szeretné ugyanis átalakítani az emberek gondolkodásmódját a processzorok teljesítményével kapcsolatban.

A tavasszal debütált Centrino mobiltechnológiát nagy sikerként könyvelték el az Intelnél, annak ellenére, hogy az NPD Group piackutató felmérése szerint a teljes (USA-beli, kiskereskedelmi) notebook eladásokat tekintve még októberben is csak mindössze 8 százalékos részesedéssel szerepel. A pálmát továbbra is a Pentium 4 viszi (42 százalékos részesedéssel), melyet a Celeron (21%) és az Athlon XP (25%) követ, ám 2005-re megfordulni remélik a helyzetet az Intelnél.

Ezzel Jay Parker, a Dell noteszgépek vezető marketingmenedzsere is egyetért, aki szerint két év múlva a piac egy elég nagy szegmensét fogják kihasítani maguknak a Centrino mobiltechnológiára alapuló hordozható számítógépek. Jelenleg azonban olyan emberek veszik többnyire az ilyen típusokat, akik már a második vagy harmadik laptopjukat vásárolják – ennek oka a szakértők szerint az, hogy az első notebookos vásárlók még többnyire asztali számítógépként tekintenek a hordozható masinára.

Nem ez az egyetlen probléma. Napjainkban ugyanis a legolcsóbb és az asztali PC-ket leváltó noteszgépek a legnépszerűbbek, s a vásárlók tudtában egyik funkciónak sem felel meg a Centrino. Ezenfelül nehéz tenni a magát már több mint 15 éve tartó koncepció ellen, miszerint a nagyobb jobb. Pusztán az órajeleket tekintve ugyanis az asztali P4-ek (de még mobil változataik) is messze lekörözik a Pentium M processzorokat – tulajdonképpen a chipgyártó azzal a problémával találja magát szembe, amivel az AMD már pár éve felvette a küzdelmet.

Az Intel azon fog dolgozni a következő évben, hogy kihangsúlyozza a mobil CPU előnyeit: az előző generációval való teljesítménybeli egyezőségek melletti jóval alacsonyabb fogyasztást, valamint azt, hogy a Pentium M-mel felszerelt noteszgépek kisebbek és könnyebbek lehetnek. Ezt többek között az erőteljesebb reklámkampánnyal és az új processzorok (Dothan) bevezetésével igyekeznek majd valóra váltani.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek