Connect with us

technokrata

A Westel megőrizte piacvezető pozícióját

Laptop

A Westel megőrizte piacvezető pozícióját

2003 során folyamatosan csökkenő lemorzsolódási ráták, bővülő szerződéses ügyfélkör a Matáv mobil szegmensénél.

A Matáv-csoport mobil szegmensének bevételei 10,0%-kal nőttek, az EBITDA 10,7%-kal 72,9 milliárd forintra emelkedett, míg az EBITDA ráta 38,8%-ot tett ki. Az üzleti eredmény 43,5 milliárd forintra nőtt az előző év azonos időszakában elért 39,7 milliárd forintról.

A Westel megőrizte piacvezető pozícióját, 2003. szeptember végére ügyfélköre közel 3,6 millióra nőtt egy alig bővülő (a GSM penetráció 74,8% volt), ám változatlanul erős verseny jellemezte piacon. A cég GSM-piaci részesedése 47,4%-ot tett ki. A harmadik negyedév végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör 74,4%-át adták. Az átlagos ügyfél-megszerzési költség 11,7%-kal 12.727 forintra csökkent 2003 első három negyedévben az egy évvel korábbi 14.406 forintról. Az ügyfél-megszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.

Mind az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel), mind pedig az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) növekedett 2003 harmadik negyedévében az első és második negyedévhez képest, ennek eredményeként az ARPU értéke 5.278 forint az MOU értéke pedig 112 volt 2003. első kilenc hónapjában. Az értéknövelt szolgáltatások (döntően SMS) 571 forintra nőttek (10,8%-os részesedés az ARPU-n belül), ami stabil emelkedés a 2002. I-III. negyedévi 533 forinttal (9,2%-os részesedés) szemben. 2003. első kilenc hónapjában a szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan, 12,8%-on tartani.

A lemorzsolódás mind az előre fizetett kártyás, mind a szerződéses szegmensben folyamatosan csökkent az év eddig eltelt időszakában.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek