Connect with us

technokrata

ERP rendszer – finanszírozási forrással!

Laptop

ERP rendszer – finanszírozási forrással!

Termőre forduló görög-magyar kapcsolat: a Revolution nem csak ERP rendszert, de finanszírozási forrást is kínál ügyfeleinek.

A Revolution Software számos közös célt tűzött ki az ez év elején a vállalatban szakmai befektetőként tulajdonrészt szerző görög Q&R S.A.-val. A tervek közül több már az együttműködés egy éves évfordulója előtt megvalósult. A vállalat az év folyamán – a recesszió ellensúlyozásaként – sikeresen segítette ügyfeleit informatikai fejlesztésekhez szükséges források előteremtésében, elsősorban a Széchenyi-terv támogatásait megcélzó pályázatok elkészítésével. Emellett piacra dobta a közösen fejlesztett Zenit Orama közép- és nagyvállalati ERP szoftvert, amelynek eredeti változata Görögországban az SAP-t megelőzve piacvezető. Szintén a közös munka eredménye, hogy a Revolution Software már most sikerrel vette az első akadályt egy Phare-pályázaton.

A Revolution Software tevékenysége 2003-ban a Q&R S.A.-val közös tervek előkészítésének és megvalósításának jegyében telt, elsősorban a Zenit Orama szoftver fejlesztésével és a közös Phare pályázatok elindításával. A vállalat várakozásai szerint teljesíteni fogja az idei pénzügyi évre tervezett 420 millió forintos forgalmat, amely a 2002-ben elért forgalmat 25%-kal haladja meg. A vállalat az év során jelentős energiákat fordított a recesszió ellensúlyozására. Ennek keretében az önkormányzatok megcélzásával megkezdte potenciális ügyfélkörének szélesítését, felhasználva a – több tucat államigazgatási, közszférabeli referenciával rendelkező – görög partnercég tapasztalatait. E folyamat eredményeként az elkövetkező hetekben már konkrét szoftverbemutatókat tartanak a görög szakemberek egyes önkormányzatok számára. A Revolution szeretne ezen a területen erősíteni, amelyhez háttérül szolgál, hogy a Q&R forgalmának több mint 50%-a származik a közszférából.

Szintén a recesszió ellensúlyozására a Revolution 2003-ban még egy új területre terjesztette ki tevékenységét: ügyfeleinek segítséget nyújt abban, hogy részben pályázati forrásokból tudják finanszírozni informatikai beruházásaikat. A vállalat szerint recessziós időkben nagyon fontos, hogy egy értékesítést végző cég ne csak jó ajánlatot, hanem megfelelő finanszírozást is kínáljon vevőinek. Ezért segíti a Revolution ügyfeleit a pályázatírásban, elsősorban a Széchenyi terv esetében, amely az idei évben jelentős, cégenként maximum akár 15 millió forintos támogatást tesz lehetővé. A Revolution a megfelelő pályázati anyag összeállításában segíti ügyfeleit, valamint több esetben magára vállalta a pályázatkészítés finanszírozását is. Ez a konstrukció kedvezőnek bizonyult, mert a beadott pályázatok várakozáson felüli arányban részesültek kedvező elbírálásban, így még 2003-ban számos ügyfélnél részben a Széchenyi terv segítségével finanszírozott rendszer bevezetését végezte – és végzi – a vállalat. Bár az idei évben a pályázatok beadásának határideje rövidesen lejár, a Revolution már most gyűjti azokat a cégeket, amelyekkel jövő évben elsőként adhatnak be újabb pályázatokat.

A Revolution tapasztalata a pályázatok elbírálásával kapcsolatban az, hogy elsősorban a magyar fejlesztésű és nagyszámú bevezetéssel és referenciával rendelkező rendszerek kapnak zöld utat. Emellett fontos kihangsúlyozni, hogy nincs lehetőség a beadott pályázatok módosítására, tehát első körben kell olyan meggyőző, valóban működőképes rendszert bemutató anyagot készíteni, amely kedvező elbírálásban részesülhet. Ezek figyelembevételével a felhasználóknak érdemes megfontolni, hogy milyen céget és terméket választanak a pályázati anyagukban foglalt fejlesztésekhez.

Szintén a Q&R és a Revolution együttműködésének eredménye, hogy az adatbázis-kezelés területén szerzett tapasztalatokat felhasználva olyan Phare pályázatokon indulhat a cég – konzorciumot alkotva görög partnerével –, amelyeken nagy tömegű adat hatékony kezelése, illetve ezekből elemzések, következtetések levonására alkalmas rendszer kiépítése a feladat. A pályázatokat a Q&R Brüsszelbe telepített pályázati központja figyeli, innen érkezik az értesítés a potenciális lehetőségekről. Az e területen folytatott együttműködés első kézzel fogható eredménye, hogy az egyik pályázaton a vállalat már túljutott az előminősítésen, és bekerült azon nyolc cég közé, amelyek ajánlatot adhattak be.

A tenderek elkészítéséhez a görög partnercég pályázatírási know-howja jelent nélkülözhetetlen segítséget, egy esetleges tendergyőzelem esetén pedig a projekt-menedzsmentben szerzett tapasztalataira is támaszkodhat a Revolution. Nem tekinthető mellékesnek a Q&R méretéből fakadó előny sem, hiszen képesek biztosítani az egyes esetekben akár több százmillió forintos anyagi garanciavállalást is.

Magyarország az EU csatlakozás után felkészületlensége miatt várhatóan azok táborába fog tartozni, akik a nem megfelelő tartalmú vagy számú pályázat miatt rossz hatásfokkal használják ki az EU által létrehozott fejlesztési alapok lehetőségeit. Ez azt jelenti, hogy a professzionálisan pályázó cégek előtt óriási lehetőség áll, mivel nem egymással versenyezve, egymás elől elvonva juthatnak forrásokhoz, hanem szakszerűen megírt pályázatokat beadva sokuk részesedhet a támogatásokból.

Az együttműködés harmadik elemeként alapszakaszban lezárult az a közös fejlesztés, amelynek eredményeként piacra kerülhetett a Zenit Orama névre keresztelt, tipikus közép- és nagyvállalati vállalatirányítási rendszer. Jellemző rá, hogy a háttérben használt Oracle adatbáziskezelőnek köszönhetően nagyon gyorsan és megbízhatóan képes “ipari méretekben” kezelni az adatokat. Nem véletlen, hogy a szoftver alapjául szolgáló változat Görögországban az SAP-t megelőzve piacvezető a vállalatirányítási rendszerek között, és 11 minisztérium mellett olyan szervezetek használják, mint a görög posta, a görög vasutak, számos egyetem és főiskola, közlekedési vállalatok, önkormányzatok, közüzemi vállalatok, több biztosítótársaság, továbbá számos magánvállalat az olajiparban, az élelmiszeriparban, a vegyiparban, járműiparban, gyógyszeriparban, valamint az informatikai és a távközlési területén.

A Zenit Orama elsősorban azért számít nagyvállalati rendszernek, mert működése nagy tömegű adat gyors bevitelére és biztonságos kezelésére optimalizált. Míg a Revolution eddig kínált ERP szoftvereit kis- és középvállalatok számára tervezte, amelyeknél az ügyviteli területen viszonylag kis számú (5-20) felhasználó dolgozik, és így a kevésbé széttagolt munkafázisok miatt a szoftverek egy-egy felületén összetett feladatok végezhetők el, addig a most bemutatott ERP szoftvernél a fő szempont a gyorsaság, így egy ablakban 1-1 munkafolyamat végezhető el hatékonyan.

A most forgalomba kerülő ERP szoftverben kezdetben közel 20 modul lesz elérhető, amelyek a későbbiekben az igényektől függően újabbakkal egészülhetnek ki. A közös fejlesztés eredményeképpen a görög Orama és a magyar Zenit kedvező tulajdonságai kerültek ötvözésre, illetve számos olyan új funkció került bele, amelyek a Revolution tapasztalatai szerint a magyar piacon elengedhetetlenek. A közös munka eredménye nem egyoldalú: a magyar fejlesztések a közeljövőben a görög Orama rendszerbe is be fognak kerülni.

A Zenit Orama rendszer novembertől lesz megvásárolható, a bevezetett moduloktól függően már akár 2-3 millió forinttól. Így igazi nagyvállalati rendszerhez juthatnak azok a magyarországi cégek, amelyeknek eddig anyagi okok miatt be kellett érniük egyszerűbb, kisebb cégekre méretezett megoldással. Ilyen vállalatok megtalálhatók a Revolution meglévő ügyfelei között is, de az egész piacot tekintve is a cég lát piaci lehetőséget a kinőtt, gyakran még DOS alapú, vagy nem integrált rendszerek lecserélésére.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek