Connect with us

Hirdetés

technokrata

Továbbra is növekszik a hazai online reklámpiac

Laptop

Továbbra is növekszik a hazai online reklámpiac

Online Média Jövőkép Felmérés a red-starstól.

Az idei évben mintegy 18-20%-kal bővül a nettó online médiaköltés – derül ki a red-stars által immáron harmadik éve a médiatulajdonosok körében elvégzett felmérésből.

A kutatás központi kérdésköre természetesen az internetes médiatulajdonosok reklámpiaci bevételekkel kapcsolatos tapasztalatai és várakozásai iránt érdeklődik. A félévente lezajló megkérdezések pontos képet adnak a várakozások teljesüléséről is.

Tavaly júniusban a médiatulajdonosok 1,8-2 milliárd forint nettó (befolyó, ügynökségi jutalékokkal, kedvezményekkel csökkentett) reklámköltést vártak a 2003-as év online média piacától. A felmérés tapasztalatai szerint a következő évre vonatkozó várakozások rendszerint magasabbak a végül megvalósulóknál, 2003. nyarán az idei évre vonatkozó prognosztizált eredmények (immáron az első fél év tapasztalatait is számításba véve) már csak 1,5-1,8 milliárd forintról szólnak. A 2002-re becsült 1,3-1,5 milliárd forinthoz képest ezek az adatok a piac 18-20%-os bővülését vetítik előre az év végéig.

Általánosságban elmondható, hogy a csodaváró hangulat eltűnt a felmérésekből, a várakozások, és a végül megvalósuló költések közötti különbség csökkenő tendenciát mutat.

A legtöbb válaszadó az FMCG szektort jelölte meg a növekedés húzóerejeként, de az elköltött forintokból továbbra is jelentős a részesedése a telekommunikációs iparnak, a bankszektornak valamint az autóipar szereplőinek. A bevételek leginkább az informatikai iparágból maradtak el az utóbbi időszakban, bár sokak szerint ezen a területen pozitív változások tapasztalhatóak. Érdekes, hogy az autóipart és a bankszektort az internetes médiaköltések szempontjából legalább annyian sorolták a visszaeső, mint a növekvő részaránnyal rendelkezők táborába, ami nem a költés csökkenését, sokkal inkább a kampányok során használt médiafelületek közötti átrendeződést sejteti.

A médiatulajdonosokhoz reklámbevételeik mintegy fele online ügynökségeken keresztül érkezik, a klasszikus ügynökségek és azok online részlegei a költés egyharmadát, a közvetlen ügyfelek mintegy 15%-át teszik ki. A hatékony reklámeszközök és azok trendjeinek területén a médiatulajdonosok véleménye is változatos képet mutat, az azonban egyértelműen megállapítható, hogy a nagyobb méretű hirdetések kapcsán további növekedésre számítanak. Tapasztalataik szerint szintén komoly hangsúllyal szerepelnek a médiatervekben a felbukkanó és a pop-under hirdetések, valamint a szponzorációk.

A jövővel kapcsolatban a médiatulajdonosok várakozásai pozitívak, további jelentős bővülést várnak a piactól, azonban ezek a várakozások már sokkal inkább a realitás talaján mozognak, mint a korábbi években.

Az Online Média Jövőkép Felmérést a red-stars 2001. őszén indította újtára. A felmérés célja, hogy rendszeres időközönként – legalább félévente – átfogó képet adjon az internetes reklámpiac változásairól, elsősorban a médiatulajdonosok szemszögéből. A felmérésben általában 12-15 internetes médiatulajdonos vesz részt, melyek együttes piaci részesedése saját és a red-stars becslései szerint is eléri a 90%-ot. Az Online Média Jövőkép Felmérés elsősorban véleményekre, becslésekre, irányokra kérdez rá, eredményei nem tekinthetőek reprezentatívnak és a piac egy szegmensének attitűdjeit tükrözik.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés