Connect with us

technokrata

Játékdömping a Sun révén? – további részletek

Laptop

Játékdömping a Sun révén? – további részletek

Technológiai és piacfejlesztési erőforrásait felhasználva a Sun Microsystems sokmilliárd dolláros fejlesztésbe kezdett a hálózati játékpiac terén.

Az egyidejűleg játékosok ezrei számára elérhető online játékok és játékkörnyezetek folyamatosan és dinamikusan fejlődnek. A Sun célja az, hogy olyan Java-alapú megoldásokat hozzon létre, amelyek az iparág elfogadott szabványait alkalmazzák az új generációs online játékokban, leegyszerűsítve a különféle eszközökre történő fejlesztés folyamatát, valamint elősegítve az eszközök integrációját egy egységes játék-keretrendszerbe.

A Sun új Game Technologies csoportjának feladata olyan új generációs technológiák fejlesztése, amelyek segítségével a játékfejlesztők még hatékonyabban alkalmazhatják a Java technológiát, és még több embert érhetnek el vele. A Sun célja, hogy segítse a videojáték-ipart jól méretezhető és megbízható online infrastruktúrák kiépítésében, valamint leegyszerűsítse a játékok online-ná alakítását. A Sun azon dolgozik, hogy a nyílt forráskódú közösséggel együttműködve az ipari szabványokat kiaknázó Java klienstechnológiákat készítsen, valamint lehetővé tegye, hogy a különféle eszközök közvetlenül kommunikálhassanak a Sun játékszerver-architektúrájával. A 2003-as JavaOne konferencián a Sun a tervek szerint bejelenti a Javagaming.org lényeges továbbfejlesztését is.

Javás játékok a 2003 JavaOne konferencián

Az idei JavaOne konferencia része a háromnapos JavaOne Video Game csúcstalálkozó, amelyen számos érdekes előadás, esettanulmány és bemutató várja az érdeklődőket és ismerteti meg őket a Java technológia szerepéről a modern játékfejlesztésben.

A konferencia programjából

A megnyitó beszédet Dr. Kevin Bradshaw tartja a mobiljáték-fejlesztésről „Szuperdisztribúció a mobil hálózatokban: lehetőségek a J2ME játékok számára a portálokon túl” címmel. Ezután J2ME-esettanulmányok következnek, amelyekben játékfejlesztő cégek – az mForma, a THQ és a Sorrent – mutatják be aktuális munkáikat és játékaikat, meggyőző érveket sorakoztatva fel, miért is a J2ME platform a legjobb a mobil játékokhoz. Végül a nemrég megjelent MIDP 2.0 specifikáció a mobil játékfejlesztés során kiaknázható előnyeiről lesz szó – a több mint 100 millió eladott J2ME-kompatíbilis mobiltelefon piaca cseppet sem elhanyagolható.

A konferencián számos játékfejlesztő cég képviselője tart előadásokat és bemutatókat. Csupán néhány név a résztvevők közül:

– Shawn Kendall, IMI Studios – cellaárnyékolás, bump mapping és fizikai bemutatók
– Joerg Plewe, Stefan Pfafferott, HARDCODE – „Flying Guns” demo
– Andrew Leker, Mind Control Software – játékfejlesztés és webes továbbítás
– Daniel James, Three Rings – „Puzzle Pirates” demo, többszemélyes játékok
– Stephen Hodnicki, David Fischer, Legacy Interactive – „Law and Order: Dead on the Money” demo, J2SE és Java 3D fejlesztés
– Mark DeGroote, Abandoned Castle – „Kingdoms of War” demo, RTS és online játékok
– Sun Microsystems, játékbemutatók: Agency 9, „Megacorps” PuppyGames, „AlienFlux”

Emellett a kiállításon megtekinthető, hogyan használja fel a Zona a Java technológiát, és hogyan garantálják a Sun Microsystems szerverei a szükséges stabilitást az online játékok világában.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek