Connect with us

technokrata

Az IBM többet akar: a piacvezető hely még nem elég

Laptop

Az IBM többet akar: a piacvezető hely még nem elég

Megújítja elektronikus üzleti alkalmazásait az IBM, hogy a piacvezető helye minél stabilabb legyen. Az elhatározás számos programot érint, részletek itt.

Az IBM átalakítja az e-üzlettel foglalkozó szoftvereit, hogy új felhasználókat szerezhessen és előnyre tegyen szert a versenytársaival szemben. Egy San Franciscoi konferencián, a DeveloperWorksön a Kék Óriás be is mutatta, mit tervez: a WebSphere nevű alkalmazásszerverét (amely a website-ok közötti tranzakciók bonyolításában alkalmazott) vette kezelésbe. Az év harmadik negyedévében érkező ötödik verzió támogatni fogja a J2EE-t és beépített webszolgáltatási szabványokat kínál majd.

Napjainkra a szoftverintegráció fontosabbá vált, mint eddig valaha, közölték az IBM képviselői. John Swainson, a cég alkalmazás- és integrációfejlesztési részlegének vezérigazgatója elmondta, hogy a költségvetés megközelítőleg 40 százalékát viszi el a különböző anyagok összeillesztése. A WebSphere család termékei így a jövőben jelentős költségcsökkentést hozhatnak majd.

Két új szoftverfejlesztő eszközt is bejelentett az IBM: a még ebben a negyedévben elérhetővé váló Asset Analyzer 2-t, mellyel a vállalatok a régebbi szoftvereiket optimalizálhatják Webre, valamint a Studio Enterprise Developert, amely kifejezetten a Java fejlesztőknek készült. Emellett a Tivoli nevű biztonsági menedzser program is megújult.

Mike Gilpin, a Giga Information Group elemzője szerint az IBM-nek kedvez az idő, habár még mindig nagyon kiélezett a verseny. A Kék Óriásnak tavaly sikerült a Java alkalmazásszerver piacból nagyobb szeletet kihasítani, így a 2,19 milliárd dolláros piacon a BEA-val egy szintre, az első helyre jutott fel az óriáscég (mindketten a piac 34 százalékát tudhatják magunkénak; a Sun csak 7 százaléknyit, az Oracle pedig csak 6-ot).



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek