Connect with us

technokrata

Online PR központ

Laptop

Online PR központ

Az informatikai rendszer lehetővé teszi a cégek és a PR ügynökségek számára, hogy híreik hatékonyságáról és az olvasók összetételéről ezentúl pontos visszajelzést kapjanak.

A Creative Consulting és a Projekt Informatika májusban tesztüzemben elindította a PRessCenter-t, az első magyarországi online PR központot. Az online PR központ informatikai rendszere lehetővé teszi a cégek és a PR ügynökségek számára, hogy híreik hatékonyságáról és az olvasók összetételéről ezentúl pontos visszajelzést kapjanak – az újságírók kezébe pedig felbecsülhetetlen értékű eszközt ad.

Az online PR központok közül talán a legismertebb a PRNewsWire. Ez és a hasonló rendszerek néhány nagyon egyszerű elv alapján működnek. A cég (vagy az őt képviselő PR ügynökség) amelyik kommunikálni szeretne magáról, fizet a rendszer szolgáltatásaiért. Az online PR rendszerek üzemeltetői cserébe biztosítják számukra, hogy üzeneteik egy kereshető adatbázisba kerüljenek, valamint hogy célzottan eljussanak az érintett újságírókhoz.

A PRessCenterben csak az üzemeltetőkkel szerződött cégek, vagy azok képviselői helyezhetnek el hírt, díjazás ellenében. A PRessCenter adminisztrátorai a beérkező híreket folyamatosan szemlézik, és a hirdetési jellegű üzeneteket, valamint azok feladóit kizárják a rendszerből.

A szolgáltatás két legnagyobb előnye a szerződött partnerek számára, hogy egyrészt lehetővé válik, hogy a PR üzenetek közvetlenül is eljussanak a nagyközönséghez és az újságírókhoz, másrészt ezentúl pontos visszajelzést kaphatnak kommunikációjuk hatékonyságáról, valamint az olvasótábor összetételéről.

A PRessCenter munkatársai által végzett piackutatás során egyértelműen kiderült, hogy az újságírók jó néven vennék, ha az egyes cégekről nem csak a cég honlapján vagy a megszokott internetes keresők segítségével tudnának tájékozódni, hanem rendelkezésükre állna egy olyan kereshető adatbázis, ahol a cég sajtóközleményei időrendi sorrendben, illetve más, logikus paramétereknek megfelelően éjjel-nappal visszakereshetők lennének.

A PRessCenter segítségével az újságírók nem csak azonnal értesülhetnek az őket érintő közleményekről és hírekről, hanem azokhoz kapcsolódó képeket tölthetnek le, és visszajelzést adhatnak a cégeknek a rendszeren, vagy a megadott kontaktszemélyeken keresztül.

Egy hónapon belül kialakításra kerül az a rendezvénynaptár is, amelynek segítségével a cégek közvetlenül elküldhetik meghívóikat a nagyközönség vagy az újságírók számára.

Az első magyarországi online PR központ májusban kezdte meg tesztüzemét, és végleges arculatát a felhasználói szokások függvényében a következő hónap során nyeri el.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek