Connect with us

technokrata

GKI felmérés: hódít az ADSL

Laptop

GKI felmérés: hódít az ADSL

Egy, a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel és a Sun Magyarország által készített felmérés szerint az elmúlt félévben jelentős ütemű növekedés zajlott le az ADSL típusú Internet-hozzáférések terén.

A kutatás szerint Internet-kapcsolattal az 5-nél több főt foglalkoztató cégek 75%-a rendelkezik, a következő egy évben pedig a cégek további 11%-a tervezi a világhálóhoz való kapcsolódást. Az elmúlt fél évben a sikeres marketingakcióknak és a versenyképes árszintnek köszönhetően rendkívül gyors ütemű növekedés zajlott le az ADSL típusú Internet-hozzáférések kiépítése terén. Míg a múlt év szeptemberében az ADSL kapcsolatok aránya a vizsgált vállalati szegmensben 1-2% volt, addig ez az arány ez év márciusára 8%-ra ugrott. A várakozások egyértelműen a szélessávú Internet-technológiák, ezen belül is kiemelten az ADSL további térhódítását mutatják.

A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalatok között az Internet-kapcsolatok arányában meglévő különbség csak lassan mérséklődik. A szoros korreláció a vállalat mérete és az Internet-hozzáférés megléte között változatlanul fennáll: a nagyvállalatok (300 fő felett) esetében szinte minden cég rendelkezik már Internet-hozzáféréssel, míg az 5-50 főt foglalkoztató mikro- és kisvállalkozások között a világhálós kapcsolatok aránya 70-78% közötti, a középvállalkozások esetében 85% körüli. A várakozások alapján a vállalati előfizetői kör bővülése 11%-os lesz a következő egy évben.

Az elmúlt hat hónapban rendkívül gyors ütemű növekedés zajlott le az ADSL típusú Internet-hozzáférés kiépítése terén, s így az alkalmazott technológia szempontjából átrendeződött a vállalati Internet-hozzáférések megoszlása. Míg a tavalyi év szeptemberében az ADSL csatlakozások aránya az összes csatlakozáshoz viszonyítva 1-2% volt, addig 2002. márciusára az arány elérte a 8%-ot. A technológia előretörésének oka, hogy 2001 utolsó negyedévében az Internet-szolgáltatók jelentős, és mint azt az eredmények is mutatják, sikeres reklámkampányba kezdtek és mérsékelték az ADSL előfizetések díját. Így az ADSL nemcsak más szélessávú hozzáférési típusokkal szemben, hanem az Internetet többet használó dial-up-os hozzáféréssel rendelkező vállalatok számára is versenyképes alternatívává vált.

Az ADSL mellett a kábeltévé-hálózaton keresztüli Internet-elérés aránya is folyamatosan nő a vizsgált vállalati körben. A két szélessávú hozzáférés piaci részesedése elsősorban a dial-up-os csatlakozások arányának rovására növekszik.

A várakozások egyértelműen az ADSL további térhódítását mutatják. A következő 12 hónapban a jelenlegi ADSL hozzáférési arány megduplázódása várható. Az ADSL arányának növekedésével párhuzamosan főként a hagyományos kapcsolt vonali dial-up csatlakozások arányának csökkenésére lehet számítani.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek