Connect with us

Hirdetés

technokrata

A hazai pénzügyi szektor Internet-használati szokásai

Laptop

A hazai pénzügyi szektor Internet-használati szokásai

A GKI a Webigennel és a Sun Magyarországgal együttműködve a magyarországi pénzügyi szektor és az Internet-gazdaság viszonyát mérte fel.

Jelenleg hat bank és két takarékszövetkezet nyújt folyószámla-szolgáltatást az Interneten keresztül, míg egy bank befektetési jegyek értékesítésére használja ezt a csatornát. A folyószámla-szolgáltatást nyújtó bankok 2001. december 31-én kb. 148.000 lakossági és 19.700 vállalati internetes ügyféllel rendelkeztek. Ez az jelenti, hogy a 2001. év folyamán az internetes bankszolgáltatásokat használók száma a lakosság körében 2,3 szorosára nőtt, míg a vállalati körben a növekedés 58%-os volt.

2002-ben további bankok kezdenek internetes szolgáltatásokat nyújtani mind a lakosság mind a vállalkozások számára. Jelen felmérésben 3 nagybank és egy kisbank jelezte, hogy 2002 végéig beindítja internetes szolgáltatását.

A bankok várakozásai szerint 2002-ben a lakossági internetes ügyfelek száma körülbelül 75%-kal, a vállalati ügyfelek száma körülbelül 50-60%-kal fog emelkedni.

A bankok többsége internetes szolgáltatásaikkal elsősorban az Internet-hozzáféréssel rendelkező lakosságot, és a vállalatok közül a kisvállalkozásokat célozza meg. A GKI felmérése szerint Internet-hozzáféréssel 2001. végén 1,6 millió 14 év feletti magyar állampolgár rendelkezett otthon, munkahelyen vagy iskolában. A kisvállalkozások 70-75 százaléka rendelkezett Internet-kapcsolattal a múlt év végén.

A mobiltelefonos banki szolgáltatásokat igénybevevő lakossági ügyfelek száma 2001-ben 2,5-szeresére nőtt, a vállalati ügyfelek száma megötszöröződött.

A bankok 2002-ben tovább kívánják bővíteni az Interneten keresztül elérhető banki szolgáltatások körét, illetve javítani szeretnék minőségét. Az újonnan piacra lépők az eddigi összes ismert internetes szolgáltatást nyújtani kívánják ügyfeleiknek, a már a piacon levők pedig a webfelületek testre szabását, kényelmi funkciók bevezetését valamint termékfejlesztéseket (például állandó átutalási megbízás módosítása, mobiltelefon feltöltés Interneten keresztül) terveznek megvalósítani. Egyes bankok az internet-alapú CRM-et és m-commerce megoldásokat is alkalmazni kívánnak a jövő évben.

A biztosítók 2001-ben összes díjbevételük elhanyagolható hányadát szerezték Interneten keresztüli eladásokból. 2002-re a várakozások szerint ez az arány csak néhány biztosító esetében érheti el az igen alacsony 1%-ot.

A biztosítók inkább a lakossági, mint vállalati ügyfeleik részére történő internetes értékesítés növekedésére számítanak. Mindkét ügyfélcsoport esetén nagyobb sikert remélnek a nem életbiztosítások internetes értékesítésében.

Jelenleg hat értékpapírcégnél van lehetőség Interneten keresztüli megbízásadásra. A cégek internetes ügyfeleik arányának némi emelkedésére számítanak 2002-ben.



Szólj hozzá!

További Laptop

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés