Connect with us

technokrata

Eredeti játékok (szinte) ingyen: hol tart ma a kalózkodás?

Laptop

Eredeti játékok (szinte) ingyen: hol tart ma a kalózkodás?

Egy komolyabb számítógépes játékért nem kis summát kell az asztalra rakni, nem csoda hát, hogy virágzik a kalózkodás.

Az Egyesült Államok videójátékokat gyártó iparága tavaly legalább 1,9 milliárd dolláros kárt szenvedett a nemzetközi kalózkodás révén, melynek felét Koreának és Kínának köszönhetik. Az Interactive Digital Software Association (IDSA) fenti becslése egy 50 országra kiterjedő tanulmányra alapul. A felmérés szerint az egész világon terjedőben van a szoftverkalózkodás, a videófilmek és a számítógépes játékok illegális másolása hatalmas pénzt hoz a feketekereskedelemnek.

6,35 milliárd dolláros bevételt ért el a tavalyi év folyamán az Egyesült Államok videójáték piaca. Az USA-ban azért relatíve alacsony szinten álló szoftverkalózkodás közel 100 országban nagyon kiterjedt, köszönhetően annak, hogy a termékek nem rendelkeznek megfelelő árusítási lehetőséggel, illetve nem alakult ki még a játékvásárlás hagyománya (vagy egyszerűen csak nem tudják megfizetni a lakosok az egyes játékok árait).

Az olyan kiadóvállalatok, mint az Electronic Arts vagy az Activision szenvednek leginkább a kalózkodás miatt, bár a kisebb cégek termékei (pláne ha valami egyedi ötletet ragadnak meg és népszerűvé válnak) sincsenek biztonságban.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek