Connect with us

technokrata

Folytatódik az együttműködés a Raiffeisen és a Synergon között

Laptop

Folytatódik az együttműködés a Raiffeisen és a Synergon között

Az idei évben is folytatódik a Synergon és a Raiffeisen Bank közötti hosszú távú együttműködés, amely a 2001-es évre is jellemző volt.

A Raiffeisen folyamatos fiókhálózati terjeszkedéshez szükséges informatikai kommunikációs rendszerek bővítését a Synergon segítségével oldotta meg, illetve a központosított adattárolás informatikai megoldásának bővítését is ez a cég szállította. A hálózati bővítés egész évre kiterjedő, folyamatos megrendeléseket jelentett, a központosított adattárolás kialakításának második lépését 2001. negyedik negyedévében kezdte meg a Synergon.

A Synergon, a Raiffeisen cégcsoport magyarországi tevékenységének bővülési igényei alapján több mint két éve kezdte el az IBM támogatásával a bank informatikai rendszereiben keletkezett adatoknak a nagy hibatűrést, magas szintű automatizáltságot megvalósító központosított tárolását és kezelését megoldó háttértároló rendszer kialakítását. A rendszer bővítésével kapcsolatos következő lépésre 2001 év végén bízta meg a Synergont.

A Raiffeisen Bank Késmárk utcai Technikai Központjában (TK) 2000. év elején vette kezdetét az a háttértároló konszolidációs folyamat, melynek első lépcsője egy IBM alapú Enterprise Storage Server (ESS) környezet kialakítása volt. A bank e rendszer bevezetésével az elosztott tárolókapacitások nagy megbízhatóságú központosítását tűzte ki célul. A telepítés óta az Enterprise Storage Server az elvárásoknak megfelelően működött, de a központosított tárolási struktúra előnyeinek teljes mértékű kihasználása érdekében, további lépésekre, fejlesztésekre volt szükség. A Synergon által végzett mostani fejlesztések megoldást nyújtanak olyan alapvető problémák kezelésére, mint a központosított adatmentés, annak automatizálása, a hálózat tehermentesítése Storage Area Network (SAN) környezet kialakításával.

Az informatikai fejlesztés most megvalósuló másik eleme, hogy a Synergon szakemberei a Technikai Központ után a Raiffeisen Akadémia utcai központi épületében (Akadémia Bank Center) is kialakítják e továbbfejlesztett ESS rendszer tükörképét. A háttérrendszerek kiépítésével a bank minden munkatársa részére biztosítottá válik a jogosultsági rendszer alapján az adatokhoz való online hozzáférhetőség, az üzemeltetés számára könnyebb kezelhetőséget tesz lehetővé, mely a folyamatos üzletmenet és a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás miatt elengedhetetlen jelentőségű.

A Raiffeisen és a Synergon közötti partneri együttműködés révén a Synergon szállította a bank újonnan megnyíló fiókjai számára a vállalati hálózatra csatlakozást biztosító Cisco hálózati eszközöket, illetve alakítja ki a teljes banki hálózatban a Cisco alapú adatkommunikáció rendszerét. Ennek részeként, 2001-ben a Synergon szakemberei a vállalat hálózatán bevezették, a bankbiztonságot nagy mértékben növelő, a telephelyek közötti adatkommunikáció-titkosítási funkciót, illetve első lépésben megvalósította a bank kiemelt fontosságú fiókjainál a VoIP (Voice over Internet Protocoll) technológia használatát, mely révén nem csak az adat-, hanem a hangkommunikáció is ugyanazon a rendszeren keresztül valósul meg, költséghatékony módon kihasználva a meglévő IT infrastruktúrát.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek