Connect with us

technokrata

3Com hálózat az állatorvosok között – olcsóbb gyógyítás?

Laptop

3Com hálózat az állatorvosok között – olcsóbb gyógyítás?

Az új rendszertől alacsonyabb költség várható. (Jelent ez valamit a gazdik pénztárcájának is?)

Az Állategészségügyi Információs Rendszer több lépcsőben végrehajtott fejlesztésének köszönhetően nyolcvan, a rendszerhez kapcsolódó telephely kapta meg a maga 3Com NBX 100 telefonközpontját.

Phare pénzből a telephelyek közötti beszédátvitel előnyeit kihasználó, költségtakarékos rendszerre írt ki pályázatot az Országos Állategészségügyi Intézet. A nyertes – a 3Com NBX termékkel induló – Comnetwork Rt. nemcsak a legjobb árat adta, de rendszere is alkalmasabbnak bizonyult a versenytársakénál. A döntés egyik lényeges eleme, hogy a hangposta és az intelligens hívásfogadó rendszer – az IVR – a 3Com NBX berendezéseiben alapszolgáltatás, míg más szállítóknál ezt külön kell megvásárolni. Dusek László az OÁI rendszergazdája szerint a 3Com nagyon sok intelligenciát tesz át a készülékbe, míg más gyártók inkább a telefonközponttal intéztetnek minden apró-cseprő feladatot. Az NBX alközpontnak nemcsak a bérelt hálózattal, de a nyilvános távközlési szolgáltatóval is kapcsolatot kell tartania, intézni a kimenő hívásokat és fogadni a bejövőket.

Az ügyfél elmondta: „Az állategészségügyi hálózat munkatársai gyorsan megbarátkoztak az IP telefonokkal, megtanulták a különféle beállításokat, programozási fogásokat. Vannak, akik megelégszenek a sokat tudó, intelligens telefon beállításokkal, de akadnak köztük olyanok is, akik a számítógépről formálják a saját kívánságaik, ötleteik szerint IP telefonjuk szolgáltatásait.”

A rendszergazda most, hogy a beruházás megvalósult, gyakorlati tapasztalatok alapján állítja, hogy hatalmas a fejlődés azóta, mióta 1993-ban felszerelték az akkor igen korszerű, de például ISDN fogadására csak komoly átalakítással alkalmas, és bonyolultan programozható analóg telefonközpontot. Nyolc év alatt teljesen átalakult a telefónia, a változás és az ügyfél igényeinek folyamatos követése ma is tart. Ez olyannyira igaz, hogy ha valamilyen kívánság felmerül, azt az Országos Állategészségügyi Információs Központban specifikálják, jelzik a 3Comnak, amely néhány héten belül szállítja hozzá a szoftvermegoldást.

A tender eredményes volt, az azóta eltelt idő alatt az Országos Állategészségügyi Információs Rendszer hálózatába integrálták a teljes telefonhálózatot. Kialakult egy korszerű, szolgáltatásban gazdag, gazdaságosan üzemeltethető és könnyen fejleszthető egységes állategészségügyi informatikai hálózat, amelyben mindegy, hogy adat- vagy beszédvitelről van szó, a teljes rendszert, a számítógépeket és a telefonokat, telefonközpontokat, hálózati berendezéseket központilag lehet üzemeltetni, felügyelni.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek