Connect with us

technokrata

Magyar Internet: (egyelőre) ISDN a menő

Laptop

Magyar Internet: (egyelőre) ISDN a menő

Az analóg modemes csatlakozási mód helyett mostanra az ISDN vált dominánssá a magyar felhasználók csatlakozási módjaként. Vajon meddig tart az uralom? Itt az ADSL…

A magyarországi kis- és középvállalatok körében már az ISDN a legelterjedtebb kapcsolódási mód a világhálóhoz való hozzáférésben, derül ki a BellResearch és a Modem Kor legutóbbi felméréséből.

Míg a vállalatok 42 százaléka hagyományos analóg vonalon, modemes behívással csatlakozik az Internetre, addig ISDN vonalon keresztüli hozzáféréssel már szinte minden második vállalatnál (48 százalék) találkozhatunk. A bérelt vonali hozzáférés (réz érpáron, optikai kábelen vagy mikrohullámú összeköttetések keresztül) a vállalatok egynegyedére jellemző (23 százalék), amelyhez nagymértékben hozzájárult az idei évben a szolgáltatók között kibontakozott árverseny.

A felmérés szerint a nagyvállalati szektorban, a 300 főnél több alkalmazottat foglalkoztató társaságok között domináns hozzáférési mód a bérelt vonal (60 százalék), itt a modemes behívás, illetve az ISDN a második és harmadik helyre szorul. A közepes vállalkozásoknál a bérelt vonali kapcsolat aránya a behívásos és az ISDN javára csökken, míg a kábeltévés, és a digitális szélessávú (DSL) hozzáférések aránya egyelőre még elhanyagolható (3 százalék).

Az 50 fő feletti Internet-hozzáféréssel rendelkező vállalkozások 27 százalékának maximális sávszélessége 56 kbps, ami lényegesen alacsonyabb a hagyományos kapcsolt vonali hozzáféréssel rendelkezők arányánál, ami arról tanúskodik, hogy a cégeknél párhuzamosan jelennek meg a fejlettebb kapcsolódási módok. A nagyvállalati szegmensben a cégek kétötöde (42 százaléka) már 64 kbps feletti sebességgel internetezik, míg ez az arány a középvállalatoknál csak 27 százalék.

A kutatás során a felmérés készítői postai úton kérdőíveket juttattak el az összes 50 főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalathoz, mintegy 6500 céghez 2001. április és augusztus között. A minta összesen 459 vállalat adatait tartalmazza, a kérdőívet a válaszadók önállóan töltötték ki, az adatokat pedig súlyozással állították vissza az alapsokaságnak megfelelő eloszlásúra.



Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek