Connect with us

technokrata

DirectX 9 végleges verzió

Laptop

DirectX 9 végleges verzió

Holnap.

Hihetetlenül felgyorsultak az események a DirectX 9 körül. A májusban megjelent első bétát csak július végén követte a második és októberben a harmadik. Majd november elején jött az RC0, két hét múlva követte az RC1, újabb két hét múlva pedig az RC2. Ilyen tendenciával a végleges változat még decemberben – tehát ebben az évben – várható, de egyes források holnapi (!) megjelenésről számolnak be.

Akárhogy is lesz, a DirectX 9 megjelenése ATI győzelmet fog jelenteni, ugyanis a bár az ATI mellett már az Nvidia is rendelkezik DirectX 9 kompatibilis GPU-val – ez a Comdexen bemutatott Nvidia GeForce FX – mégis februárnál korábban nem várható a kereskedelmi forgalomba kerülése, miközben már kapható a nála jóval régebben létező ATI Radeon 9700 Pro.

Továbbra sem tudni, hogy mi lesz a korábban sok hírben szereplő, de egyelőre nyilvánosan nem létező DirectX 9.1 sorsa. Azt sejtettük (sejtjük) ugyanis, hogy nagy valószínűséggel a DirectX 9 nem lesz hosszú életű, ugyanis az Nvidia GeForce FX új funkcióinak támogatására valamikor kora tavasszal várható a DirectX 9.1.

A Microsoftnál korábban szeptember környékére ígérték a DirectX 9 megjelenését, ám ezt felülbírálta a redmondi cég, s legutóbb novemberben jelölte meg a 9-es verzió kiadását. Míg a megjelenést májusban még szeptemberre jelezték, az időpont június-júliusban már októberre módosult, az augusztusi bejelentés szerint pedig immár csak novemberben várhattuk – a legújabb DirectX megjelenése év végére (vagy jövő év elejére) húzódik.

A DirecX 9 végleges változata szükséges Windows-frissítés lesz, amely problémamentesen telepíthető bármely Windows 98/Me, illetve Windows 2000/XP rendszerre. A Windows 95-öt és NT4-et valószínűleg a 9-es verzió nem támogatja majd, e régebbi operációs rendszerekhez továbbra is az eddigi régebbi DirectX-ek használhatók. A DirectX 9 – az elődökhöz hasonlóan – nem uninstallálható, ugyanis a telepítés után már a Windows szerves alkotórészét képezi.

A DirectX 9 néhány nagyon merész változtatást tartalmaz, amelyeket a jövő játékainak programozói egész biztosan üdvözölni fognak. Például a Pixel Shader és a Vertex Shader a következő, 2-ik generációjába lépett, illetve a Matrox Displacement Mapping technológiájáját is támogatja – az új verzió továbbá könnyebb kezelhetőséget fog nyújtani a fejlesztőknek (is).

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Laptop

Technokrata a Face-en

Tesztek