Connect with us

technokrata

Kipróbáltuk a power bank-et, ami bebikázza az autódat is! Durva!

18143075_10210056870953233_1272784739_n

Kütyük

Kipróbáltuk a power bank-et, ami bebikázza az autódat is! Durva!

Végre valami, ami nemcsak startup videókon és papíron létezik! Apám villamosságtant tanít, ő sem hitte el, hogy ez a kütyü beindítja az autót. Aztán kipróbáltuk és tényleg működik! Örömteszt következik!

Történt múltkor, hogy szenvedélyes autógyűjtő cimborám örökifjú Ford Sierrája már három hónapja állt, mire segítséget kért a lenti irodaszomszédtól, hogy guruljon oda az autóval, bikázás gyanánt. A szomszéd a kezébe adott egy nagyobb mobiltelefon-méretű, USB aljzattal és két kilógó, piros és fekete kábelű power bank-et, és közölte: ez be fogja indítani a 2 literes benzinmotoros Sierrát. Na persze, gondoltuk…

 

Működj!

„Biztos nem akart eljönni” – gondolta a kolléga, ezért megkért, hogy én segítsek neki ebben a műveletben. Együtt érkeztünk meg hát a járműhöz, mely épp fényezés után áll már jó ideje a garázsban, kinyitottuk az ajtót, meggyőződtünk rajta, hogy egy szusszanásnyi sincs az akkumulátorban.

A műszerfal fényei fel-felpislákoltak nagyon halványan, de a slusszkulcs elforgatásra még csak nem is kattogott, sípolt, egyszerűen csak visszaszenderült mély álmába az egykori túraautó világbajnok. Ekkor vettük elő a zsebünkből a narancssárga kütyüt és rácsatlakoztattuk az autóra.

Íme az eredmény:

Egészen elképesztő, de az autó beindult! Miután jól megcsipkedtük egymást, kipróbáltuk még egyszer, és még egyszer beindította, igaz, némi melegedés kísérte a folyamatot a power bank-en keresztül. Megnéztük a kütyün lévő feliratokat: Start Current: 200A, Peak Current 400A, Battery Capacity: 7.500 mAH. Hölgyeim és uraim, a power bank neve mától: Multi-Function Jump Starter.

 

„Ha nem működik, megtarthatod”

Maga az eszköz egyébként egyáltalán nem érdekes, van rajta egy bekapcsoló gomb, egy zseblámpa, egy USB port, meg egy csatlakozó a töltőnek. Nyilván nem microUSB-s, azzal talán életünk végéig is próbálhatnánk tölteni az eszközt, ennek külön adapter kell. A kilógó piros és fekete akkumulátorra csatlakoztatható zsinór levehető, ez maximalizálja a mobilitás érzését, nincs több kérdés, minden autóba kell ilyen!

18155360_10210056871593249_549317792_n 18155381_10210056870353218_1009113891_n 18155571_10210056870433220_1356491975_n

Mikor visszamentünk az irodaszomszédhoz, megérdeklődtük, hogy honnan van ez az isten-adta készülék, elirányított minket a Budapest XIV és XVI. kerület határához a Wortmann Cars Garage-hoz, akik a kizárólagos hazai forgalmazói az eszköznek. Itt megtudtuk: a hong-kongi gyártóval egy világkiállításon találkoztak, és ők sem hitték el, amit aztán a szemükkel láttak, az győzte meg őket, hogy a gyártó közölte: vigyék el, ha nem működik, akkor megtarthatják. Aztán így is megtartották, csak rendeltek és eladtak belőle jó pár százat már itthon. Az általunk elsőként kipróbált típus felső határa amúgy pont a 2 literes benzinmotor, ettől nagyobbakra már nem esküsznek, hogy beindul a kütyü által. Erre viszont van más megoldásuk.

 

Létezik nagyobba is

Ekkor kezdett még érdekesebbé válni a beszélgetésünk, megmutatták a nagytestvért, mely egy ízléses szöveg táskában tárolva nemhogy a 3,5 literes dízel motort is beindítja, de van hozzá mindenféle laptop töltő csatlakozó, és nemcsak mobilok, tabletek, hanem a saját laptopom feltöltésére is képes. Mindezt 15.000 mAH-s kapacitással, 300 A indítási és 600 A csúcs árammal. A gyártó és a forgalmazó az eszközökre 1.000 ciklus élettartamot garantál, emellett egy töltéssel 3-4-szer tölthető fel vele a mobiltelefon, 2-szer a laptop, 20-szor képes beindítani a kocsit.

18143203_10210056871873256_1966057090_n 18136451_10210056872313267_161990892_n 18136140_10210056871793254_1911134350_n 18136119_10210056872473271_503423904_n

A nagytestvérhez egyébként iPhone és microUSB töltő kábel is jár, illetve szivargyújtó töltő is, ha esetleg útközben lemerülne a készülék és autóból szeretnénk tölteni.

Nem is szaporítanám tovább a szót, a nagyobbat 30.000 Ft körül adja a forgalmazó, a kisebb húsz darab ezres körül van, utánanéztünk az Aliexpressen is, ott  a kisebbet 35 dollár körül lehet kapni, állítólag kinézetre ugyan hasonlót, de kapacitásra sajnos nem ilyen jót. Akivel valaha megesett, hogy lemerült az akksija, annak – motortól függően – bátran ajánljuk a kütyü beszerzését a hazai forgalmazótól!

Forgalmazó: Wortmann Cars Garage, http://www.wortmanncars.hu/

 

Dén Mátyás András

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek

2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő