Connect with us

technokrata

10 Excel trükk, amivel profi felhasználó lehetsz!

excel

Kütyük

10 Excel trükk, amivel profi felhasználó lehetsz!

Az Excelt szinte mindenki használja, a legtöbben azonban a mai napig csak alap szinten ismerik az alkalmazást. Nos, ha bonyolult függvényeket nem is, azért néhány igazán hasznos tippet most mi is mutatunk Neked. Ezekkel jelentősen felgyorsíthatod az Excel használatát! Az alábbi cikkben 10 olyan trükkről olvashatsz, amelyek pofonegyszerűek, de a nagy részüket valószínűleg nem ismerted:

kepernyofoto_2016-04-27_21_45_21

1. Hasznos műveletek azonnali megjelenítése

Sokan használják az Excelt arra, hogy átlagoljanak, összeadják a cellák értékét, vagy épp megszámolják, hogy hány elemből áll az adott lista. Azt azonban már csak kevesen tudják, hogy ehhez még függvény használatára sincs szükség, hiszen a táblázatkezelő a jobb alsó sarokban kijelzi ezeket az értékeket, anélkül, hogy bármi mást tennénk a kijelölésen kívül.

kepernyofoto_2016-04-29_15_16_41

2. Nullával kezdődő értékek bevitele

Ha valaki megpróbál egy nullával kezdődő értéket bevinni, akkor az Excel automatikusan lecsípi a nullákat. Amennyiben viszont egy egy idézőjelent teszel a szám elé, a szoftver nem nyúl hozzá az értékhez.

3. Üres cellák gyorstörlése

Általában hosszú táblázatoknál fordul elő, hogy itt-ott bent marad néhány üres cella. Ebben az esetben ne egyenként töröld ki őket, hiszen van egy sokkal jobb megoldás! Csak annyi a teendő, hogy az Adat fülön be kell kapcsolnod a Szűrőket. Ezután pedig a megfelelő oszlopban, az 1 sornál lévő értékre kattintva az üres cellák elől ki kell venni a pipát.

kepernyofoto_2016-04-29_15_03_44_1

4. Az összes cella kijelölése

Ez sem igényel sok energiát, sőt, csak néhány pillanat az egész. Egyszerűen kattints a táblázat bal felső sarkánál lévő (ez látszik is a képen!) kockára, az Excel pedig ki is jelöli az összes cellát.

excelablakok

5. Egyszerre több dokumentum megnyitása

Ahelyett, hogy egyesével végig kattintatnád az általad megnyitni kívánt dokumentumokat, egyszerűen jelöld ki őket majd nyomj entert. Az Excel ezután külön-külön megnyitja őket.

cellamozgat

6. Oszlopok mozgatása

Ha egy teljes oszlopot gyorsan át szeretnél mozgatni, akkor nem kell mást tenned, mint az oszlop alján megjelenő négyirányú nyilacskával odébbhúzni a cellákat, oda, ahova szeretnéd.

kepernyofoto_2016-04-29_15_28_51

7. Munkalap gyors átnevezése

Bár azt a legtöbben tudják, hogy a munkalapot át lehet nevezni, azt már kevesebben, hogy ehhez nem kell a szokásos jobb klikk majd átnevezés kombinációt végigjárni. Elég, ha az ember duplán kattint a munkalap nevére és kész is.

8. Gyors navigálás az oszlopok között

Nincs szükség arra, hogy végig görgess a dokumentumon, az oszlopok és sorok végére nagyon gyorsan is eljuthatsz! Tartsd nyomva a ctrl gombot, majd a kurzor billentyűk segítségével ugorj a dokumentum megfelelő végébe.

beszuroszlop

9. Egyszerre több sor vagy oszlop beillesztése

Ha nem csak egy sort vagy oszlopot szeretnél beilleszteni, akkor elsőként ki kell jelölnöd a kívánt mennyiséget belőlük. Ezután jobb klikk majd beszúrás és az Excel pontosan a megfelelő mennyiségű oszlopot vagy sort szúrja be.

10. Duplikált tartalom törlése

Általában nagyméretű dokumentumoknál fordul elő, hogy egy adat több alkalommal is megjelenik. Az efféle duplikált tartalmakat persze sokszor igencsak körülményes megtalálni. Jó hír, hogy az adat fülön lévő duplikált tartalmak menüpont egy pillanat alatt megoldja ezt a problémát. Elég csak rákattintani, majd a kijelölt cellákban a rendszer automatikusan kiszűri a duplikált adatokat.

(A cikk eredetileg a Rendszergizda blogon jelent meg, a szerző saját írása.)



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek