Connect with us

Hirdetés

technokrata

Ezek nélkül nem múlhat el egy fesztivál

Kütyük

Ezek nélkül nem múlhat el egy fesztivál

Az üzenetküldő alkalmazások uralják a fesztiválkommunikációt.

Üzenetküldő alkalmazások, telefonhívás és SMS – sorrendben ezek bizonyultak a legnépszerűbb kapcsolattartási módnak a Szigeten. A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber, közel 400, több mint 40 országból érkezett fesztiválozó megkérdezésén alapuló felmérése szerint a bulizók közel 60 százaléka üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikált barátaival az eseményen, míg az SMS csupán 50 százalékánál merül fel ilyen célból.

A fesztiválozók kilenctizede küldött fényképet ismerőseinek koncertélményeiről, de több mint 50 százalék videóval is tudósított az eseményről. Fényképek milliói készülhetett a fesztivál idején: a válaszadók fele több mint 50, míg a fesztiválozók negyede száznál is több fényképet készített a hét során. A kutatás szerint a Viber-felhasználók ennél is nagyobb arányban választották az önkifejezés e módját: 60 százalékuk több mint 50, közel harmaduk pedig több mint 100 fotót készített.

29083261745_4f3d16a8da_k

Szinte minden megkérdezett „Szitizen” használt valamilyen üzenetküldő appot, többségük a Viber segítségével kommunikál. A válaszadók kétharmada rendszeresen használt matricákat online kommunikációja során, míg a Viber-felhasználók háromnegyede választotta az érzelmek kifejezésének eszközeként ezeket a vizuális tartalmakat. Az audiovizuális tartalom így láthatóan háttérbe szorítja a szöveges beszámolókat, hiszen a bulizók kevesebb mint harmada osztotta meg szavakkal, illetve kevesebb mint tizedük hangfelvétellel élményeit. Az otthoniakkal folytatott kommunikációban is felzárkóztak az üzenetküldő alkalmazások a hagyományos telefonhívásokhoz, megelőzve az SMS népszerűségét: a fesztiválozók 55 százaléka említette az appokat e körben a kapcsolattartás eszközeként. A Viber userek még inkább „digitális bennszülöttnek” számítanak, hiszen az átlagosnál nagyobb arányban használtak digitális platformokat, amikor otthon maradt barátaikkal és családtagjaikkal kommunikálnak.

Az okostelefonos alkalmazásokat nagyjából azonos arányban használták a nők és a férfiak, a matricák használata ugyanakkor valamivel nagyobb arányban jellemezte a hölgyeket a Szigeten. A fesztiválélmények megosztásakor ugyanakkor a férfiak nagyobb arányban használtak videókat. A Viber kutatása szerint a fesztiválfotózás egyértelműen a hölgyek „sportja”: harmaduk több mint 100, közel ötödük több mint 200 képet készített az eseményen, míg a férfiaknak csupán kevesebb mint tizede sorolta magát e két kategóriába.

28462271694_2a228adf29_k

A Sziget-randevúkat inkább a férfiak részesítik előnyben: 90 százalékuk nem zárkózott el ennek lehetőségétől. A találkozó megszervezésekor a válaszadó férfiak az üzenetküldő alkalmazásokat (közel 60 százalék), a hölgyek pedig a hagyományos csatornákat részesítik előnyben. A Viber-felhasználók közül minden második üzenetküldő alkalmazáson keresztül szervezné meg a randevút, miközben a telefonhívás vagy az SMS csupán harmaduk számára lenne opció ezen a téren.

A Sziget és Viber együttműködése révén az idei Sziget Fesztivál vendégei Viber-üzenetben (Personal Viber Festivál Message) kaphattak személyre szabott, valós idejű helyszíni információkat okostelefonjukra. A világszerte több mint 754 millió, Magyarországon pedig több mint 2,7 millió felhasználót számláló Viber alkalmazásán keresztül az aktuális fellépőkről, programváltozásokról és az izgalmas eseményekről kaptak azonnali tájékoztatást a Szitizenek.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a Sziget Fesztivállal közös együttműködésünk keretében innovatív kommunikációs megoldást nyújthattunk Viberen keresztül a fesztiválközönségnek. A fesztiválüzenetek kedvező fogadtatása, illetve a Szigeten elküldött több millió Viber-üzenet bizonyítja a Viber egyre fontosabb szerepét a közösségi kommunikációban” – mondta Atanas Raykov, a Viber közép-kelet-európai vezérigazgatója.

 



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés