Connect with us

technokrata

Most kiderült, milyen telefont akarnak a vásárlók

how-smartphone-save-working-weekends

Kütyük

Most kiderült, milyen telefont akarnak a vásárlók

Legyen okos, fotózzon jól és az sem baj, ha van hozzá egy okosóra.

Továbbra is az okostelefonok dominálják a hazai mobiltelefon piacot – már a magyarok 88 százalékának van ilyen típusú készüléke, sőt a 16-24 éves korosztály körében szinte mindenki okostelefont használ (96%) – derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített a hazai mobiltelefon használók és potenciális vásárlók körében. A felmérést a 16 és 50 év közötti 200 fős országos mintán végezték el online, 2016 januárjában.

A kutatás rámutatott arra is, hogy a megkérdezettek közel fele tervez újabb készüléket vásárolni az elkövetkező hat hónapban, és 95 százalékuk okostelefon mellett fog dönteni. A válaszadók egynegyede pedig kettő, vagy már több mobil telefonnal is rendelkezik.

how-smartphone-save-working-weekends

Az okostelefonunk a fényképezőgépünk is – a leginkább vágyott termékjellemzők között a kamera funkció

A megkérdezettek válaszai alapján az okostelefonok három leginkább vágyott funkciója között a könnyen használható, tetszetős felhasználói felületet, a hálózati kompatibilitást, és a kamera funkciót találjuk. A felhasználók a kamera funkció tekintetében olyan okostelefont szeretnének, amelyet minimum 13 megapixeles kamerával szerelnek fel a gyártók. A Huawei ezért folyamatosan fejleszti készülékei kameráit is. A vállalat 2016 februárjában kötött együttműködési megállapodást ikonikus prémium fényképezőgépeket gyártó Leica Camerával, az okostelefonos fotózás megújításáért.

Huawei Watch (PRNewsFoto/Huawei Consumer Business Group)

A legnépszerűbb okoskiegészítők az okosórák

A kutatásból az is kiderült, hogy az okoskiegészítők ismertsége igen magas Magyarországon, megkérdezettek 96 százaléka van tisztában a kifejezés jelentésével. A megkérdezettek fele pedig úgy nyilatkozott, hogy jelenleg is hord, vagy fog hordani valamilyen okoskiegészítőt. A legnépszerűbb okoskiegészítő az okosóra, majd ezt követi az okos karkötő a rangsorban. A megkérdezettek a leginkább keresett és használt funkciók között első három helyen az ébresztést/ emlékeztetőt, a zenehallgatást és a sport tevékenység monitoringot jelölték.

 

Tovább erősödött a Huawei márkaismertsége

A kutatásból kiderült, hogy a Huawei márkaismertsége 2015 júniusa óta 70-ről 79 százalékra nőtt. A márka a fiatalok körében a legismertebb: a 16 és 24 év közötti megkérdezettek 87 százaléka ismeri. A Honor márkaismertsége is jelentős növekedést mutatott a vizsgált időszakban, 7 százalékról 14 százalékra növekedett.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Technokrata a Face-en

Tesztek