Connect with us

technokrata

Dől a pénz az LG-hez

lg_company_2

E-gazdaság

Dől a pénz az LG-hez

Remek első negyedévet zárt a telekommunikációs részleg.

A jelek szerint Koreában egyre jobb a helyzet, legalábbis erre utal az LG által frissen kiadott 2015 első negyedévi pénzügyi jelentés. Az elmúlt időszakban a Samsunghoz hasonlóan nehéz időket élt meg a cég. Fénykorában stabilan a harmadik legnagyobb mobilgyártó volt, azonban a kínai márkák előretörése nem csupán a dobogóról, hanem még a TOP 5 listáról is kilökte őket. No persze nem adták fel és az idei első negyedév eredményei alapján van okuk a bizakodásra. A teljes LG cégcsoport szintjén nem történt drasztikus változás, azonban a mobiltelefonos divízió a legnagyobb bevételt produkálta azóta, hogy 2010-ben a márka debütált az Android piacon. Az okostelefonok értékesítéséből 3,27 milliárd dollár származott, amely az előző év azonos szakaszához képest 5%-os növekedés és külön jó hír, hogy darabszám tekintetében 26%-os az előrelépés, mivel 15,4 millió készüléket szállítottak le. Ezek a szép számok elsősorban két piacnak köszönhetők, ugyanis az egy évvel korábbihoz képest Észak-Amerikában 66%-kal sikerült növelni az eladásokat, és a tavalyi utolsó negyedévhez képest a hazai (koreai) piacon is 57%-kal nagyobb eredmények születtek. Hozzá kell tenni viszont, hogy utóbbi éves összehasonlításban viszont 25%-os csökkenést mutat.

lg_company_1

A vállalat a következő negyedévben is erőteljes fókuszt helyez az okostelefonokra, azon belül is az LTE-képes modellekre. Idén már debütált tőlük a hajlított G Flex 2, bemutattak egy középkategóriás kvartettet (Magna, Joy, Spirit és Leon), illetve csupán néhány napja debütál a csúcsmodell G4-es is. Szükség is volt ezekre a számokra, mert a cégóriás többi részlegén nem ilyen fényes a helyzet. Az otthoni szórakoztatóelektronikai csoport 4,03 milliárd dolláros bevétele éves szintén 5%-os, míg negyedéves összehasonlításban 18%-os csökkenéssel zárt, ebben viszont szerepe volt a bizonyos valutákkal szembeni árfolyamnak is. Jobb teljesítményt nyújtott a háztatási készülék és légkondicionáló terület, itt 9%-ot sikerült növekedni éves összehasonlításban, így 208 millió dollár került a nevük mellé. Végül pedig a 2013-ban alapított autós részleg most először közölt negyedéves eredményeket. Noha a 2,18 millió dollár veszteség nem hangzik annyira jól, az LG nem pánikol a dolgon, hiszen tudja, hogy ezen a területen hosszabb idő kell a pozitív eredményekhez.



Szólj hozzá!

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek