Connect with us

Hirdetés

technokrata

Súlyos adatvédelmi malőr a mobil bankolásnál

Kütyük

Súlyos adatvédelmi malőr a mobil bankolásnál

Szerkesztőségünk egy, a témától teljesen független teszt ügyében vásárolt új előfizetést a T-Mobile-nál, melyre azóta folyamatosan érkeznek SMS üzenetek szegedi ATM automatás pénzkivételekről és vásárlásokról. A szolgáltató nem vállalja a felelősséget.

Valószínű, hogy G. Sándor szegedi lakos egykori előfizetését örökölhettük a T-Mobile-tól: múlt hét előtt egy mobilinternetes aranytárskártyát mentünk be vásárolni a szolgáltató Aréna Pláza-beli üzletébe. A vásárlás teljesen rendben zajlott, az internet azóta is hasít az eszközön, azonban egyvalami nem stimmel: azóta a kártyára folyamatosan érkeznek ATM pénzkivételekről, vásárlásokról ERSTE bankos SMS üzenetek, melyek alapján G. Sándor (nem linkelnénk az iwiwes adatlapját, de tudnánk) mozgását, pénzügyeit és megtakarításait is azóta nyomon követjük . A több mint félmillió Ft-os megtakarítással rendelkező Sándor példának okáért a napokban 100.000 Ft-ot vett fel készpénzben, illetve  ahogy látjuk a Tescóban és a Lidlben is szokott vásárolni.

Megkerestük a T-Mobile sajtóosztályát a témában, ahol kérdésünkre elmondták: amennyiben egy előfizető számot vált, az ő felelőssége, hogy a számváltozásról tájékoztassa a szolgáltatót, amelynél a bankszámláját vezeti, és amelynél a banki tranzakciókról szóló SMS-értesítést igényelte. A Magyar Telekom nem tesz ilyen lépéseket, mivel nem tudja és nem is tudhatja, hogy az előfizető hol tartatja nyilván a számát, és milyen szolgáltatásra. – „A mobilszámokkal kapcsolatos felhasználásról az Általános Szerződési Feltételeink rendelkeznek, miszerint az Előfizető tudomásul veszi, hogy az Előfizetői Szerződés megszűnését követően az Előfizető hívószámát a Szolgáltató újra felhasználhatja és az előfizető a Szolgáltatóval szemben erre hivatkozással semmiféle kártérítési igényt nem érvényesíthet. Ugyancsak az ÁSZF-ben szerepel, hogy az előfizetői hívószám megváltoztatása esetén az Előfizető igényelheti, hogy a korábbi előfizetői hívószámon az új előfizetői hívószámról a Szolgáltató 60 napig – a Szolgáltató által meghatározott szövegkészletből az Előfizető által megválasztott szöveggel, a Díjszabásban meghatározott díj ellenében – tájékoztatást adjon, továbbá, hogy a Szolgáltató a hívószámot 6 hónapig ne rendelje más Előfizetőhöz.”

„Ezek alapján a T-Mobile nem jogosult ellenőrizni a megszűnt előfizetéshez tartozó számra érkező üzeneteket, mint ahogyan az élő előfizetéseknél sem. A jelen esetben az lehet a megoldás, hogy az új előfizető jelzi a problémát a bank felé” – tudtuk meg a szolgáltatótól.

Esetünkben tehát valószínű, hogy a szám előző tulajdonosa a banknál nem íratta át a szolgáltatás-értesítő SMS-ekhez kapcsolódó mobilszámot, mely egy előfizetés felmondásakor ezek szerint se a bank, se a mobilszolgáltató számára nem fontos. Azt a tényt, hogy innentől mi örököltük ezen SMS-eket és minden számlamozgásról információt kapunk még mindig, adatvédelmileg rendkívül aggályosnak tartjuk.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés