Connect with us

Hirdetés

technokrata

Tisztességtelen volt a Vodafone: 100 millióra büntették

Dotkom

Tisztességtelen volt a Vodafone: 100 millióra büntették

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone-ra a szolgáltató tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt.

A GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében rögzíti: a Vodafone 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között a “Nyerj a Vodafone-nal” sms játékát széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató sms-ek révén). A játékban résztvevők naponta – a teljes játék időtartama alatt – 56 darab, egyenként 200.000 forint összegű pénznyereményt kaptak, hetente egy darab BMW 1-es típusú személygépkocsihoz, továbbá 30 sms-ből álló azonnali nyereményhez juthattak. A fogyasztó úgy regisztrálhatott a játékra, hogy elküldött egy BMW szövegű sms-t a megadott számra.

A közlemény szerint a regisztrálást követően először hét (2010. július 12-től öt) egyre nehezedő kérdésből álló kérdéssort kapott a fogyasztó, amelyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni, minden játékidőszakban (napi és heti időszakonként) az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre úgynevezett emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is. Az ilyen jellegű sms-ek fogadását díjmentesen le lehetett mondani.

A GVH szerint a különböző kereskedelmi kommunikációk alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztók irreális képet kapjanak a játékról.

A közlemény szerint a Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket illetően. A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető sms-ek megküldésével.

A közlemény szerint a bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, és azt is, hogy a játék a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a távközlési vállalkozás korábban már több alkalommal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Suba János, a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére szerdán elmondta, hogy a Vodafone nem ért egyet a döntéssel, és annak megsemmisítése érdekében bírósághoz fordul.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés