Connect with us

Hirdetés

technokrata

Közösségi vásárlás – ha együtt vesszük, olcsóbb

Kütyük

Közösségi vásárlás – ha együtt vesszük, olcsóbb

A Facebook is beszáll a buliba.

Elsőként a Groupon nevével kapcsolódott össze a közösségi vásárlás, melyet aztán sorra követtek a kisebb és nagyobb klónok (itthon például a Napi Tipp, és a Bónusz Brigád kínál hasonló szolgáltatást). A Facebook fantáziáját is megmozgatta a lehetőség, ezért tavaly komoly vételi ajánlatot tettek a Grouponra, ám a több milliárdos összeget utóbbi elutasította. Így a közösségi hálózat üzemeltetői kénytelenek voltak az alapokról kezdve építkezni, amihez azért a mára 600 milliósra duzzadt felhasználói bázis elég komoly támogatást nyújtott.

De mi is az a közösségi vásárlás? Nos, a lehetőség tulajdonképpen az offline életben már régóta létező vásárlási formát honosított meg a cybertérben. Egy tetszőleges áru vagy szolgáltatás árából gyakran jelentős kedvezményt lehet elérni, ha abból nagyobb mennyiségben vásárolunk egyszerre. Na de kinek kell száz darab masszázsbérlet, 500 szelet pizza, 200 belépő egy rendezvényre? Senkinek – ám az Interneten relatíve könnyű olyanokat találni, akiket szintén érdekel az adott lehetőség. Őket hozza össze a közösségi vásárlás, melyben így tulajdonképpen mindenki jól jár: a vevők olcsóbban jutnak hozzá a kiszemelt termékhez/szolgáltatáshoz, az eladó/üzemeltető nagyobb érdeklődést és a nyomott árért biztos vásárlókat kap, a közvetítő pedig leszedi a maga hasznát, jutalék vagy más formában.

Visszatérve a Facebook Deals-hez: a közösségi hálózat először természetesen az USA-ban indítja be a szolgáltatást. A tesztelést Austinben, Atlantában, Dallas-ban, San Diego-ban és San Francisco-ban kezdték meg. Ennek során az itt élők e-mailben és a Facebook felületén keresztül, emlékeztetőben kaphatnak tájékoztatást az ajánlatokról, a Deals fülre kattintva érhetik el közvetlenül ezeket, illetve hírfolyamukon keresztül, amikor ismerősük like-ol egy ajánlatot vagy vásárlási ajánlatot tesz. A fenti öt városban tapasztalt eredményeket követően terjesztik ki a rendszert, hangzott el a bemutató kapcsán.

Facebook Deals screenshot.png

A Facebook Deals segíthet a közösségi hálózat mögött állóknak abban, hogy nyereségesebbé tegyék a szolgáltatást. Igaz, az már az elmúlt évben is szép bevételt (873 millió dollár) termelt, a BIA/Kelsey tanácsadó cég szerint 2015-re pedig már meg fogja közelíteni a 4 milliárd dollárt. Persze ahhoz, hogy ebben jelentős szerepet vállaljon a most beindított Deals szolgáltatás, a Grouponnak is lesz egy-két szava. Az immár két éve létező Chicago-i cég eddig több mint 60 milliós felhasználói táborra tett szert, illetve közel 40 millió üzletet kötöttek rendszerén keresztül. A még mindig felfutási szakaszban levő üzletágat nyilvánvalóan nem akarja harc nélkül átengedni a nála tízszer nagyobb Facebooknak.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés