Connect with us

technokrata

Pszinapszis – betekintés az emberi elmébe

Kütyük

Pszinapszis – betekintés az emberi elmébe

Mennyibe kerül egy like? Mennyit ér egy rajongó? Mekkora ereje van a fogyasztónak? Ezekre, és sok egyéb érdekes kérdésre kereste a választ a magyar előadássorozat.

Idén 15. alkalommal került megrendezésre a Pszinapszis, melynek az elmúlt hétvégén az angyalföldi József Attila Művelődési Központ adott helyet. A rendezvény eleinte csupán 100 főt vonzó egyetemi előadássorozatnak indult, de mára már jócskán kinőtte ezt a szerepet és mintegy 3-4000, nemcsak szakmabeli, hanem érdeklődő laikusokból álló látogató kíváncsiságát kelti fel.

Az elmúlt három (két és fél) nap alatt közel 40 előadás hangzott el, melyek között némelyik a mai modern, felgyorsult online világot hivatott boncolgatni. Ezek közül is kiemelkedett Sas István filmrendező, reklámpszichológus és médiaszakértő „Social Media Blues” címmel tartott előadása. Ennek során a szakember rávilágított arra, milyen robbanásszerűen növekszik a digitális univerzum. Például az elmúlt hat hónap alatt annyi tartalmat töltöttek fel az emberiség „közös tudatába”, mint amennyit a nagy televíziós hálózatok 60 év alatt állítottak elő – összesen!

Ebben a rohamosan változó világban nem meglepő módon egyre nagyobb kihívással kell szembenéznie a hirdetőknek, ha el akarják érni a fogyasztót. Az embereknek mindössze 14 százaléka hallgat reklámokra, ugyanakkor 67 százalékuk ad közeli ismerőseinek szavára – Sas szerint ez tette nyereségessé az olyan közösségi hálózatokat, mint a Facebook. Hétköznapi internetezőként ugyanis akkora mennyiségű információ között vagyunk kénytelenek rendet vágni, ami hagyományos módszerekkel már nem kezelhető. És, mivel egyre több időt töltünk a Világhálón – Sas szerint már nem is „online generációról”, hanem „always online nemzedékről” beszélünk -, kénytelenek vagyunk mások értékítéletére hagyatkozni.

Visszacsap a fogyasztó
Sas szerint még sosem volt olyan erős az egyszeri fogyasztó, mint napjainkban. Korábban ugyanis a termékekről többnyire csak a gyártó által közzétett adatok, információk álltak rendelkezésünkre, manapság azonban a cégek már kénytelenek bevonni az embert is a reklámozási folyamatba. Ráadásul nem lehet akármit lenyomni a fogyasztó torkán, hiszen a debil reklám könnyen visszaüthet – lásd az alábbi klipet, melyet Sas a hallgatóság általános derültsége közepette le is vetített előadásán.

A közösségi média hirdetési ereje tehát nagy; egyes becslések szerint az USA-ban egyetlen like 486 forintot, egy rajongó pedig 27 ezer forintot ér, a hosszútávú kereskedelemben, ha a hagyományos hirdetési árakhoz viszonyítjuk reklámértéküket. Éppen ezért a hirdetőnek szórakoztatnia kell a célcsoport tagjait, hogy azok maguk osszák tovább az információt – ezáltal hatékonyabban terjesztve a reklámot, minden „hagyományos” módszerhez képest. És nemcsak a hirdetési piacot alakítják a modern trendek: az oktatást is érdekesebbé kell tenni (edutainment), hogy a diákok a tudást válasszák a játék vagy a csevegés helyett.

Infotech
A fentieken túl is széles témaválasztékot tárt a Pszinapszis azok elé, akik nyitottak az információtechnológia fejlődésére. Tartottak előadást „A Wii használata a rehabilitációban” címmel, illetve Dr. Somogyvári Zoltán arra a kérdésre kereste a választ, hogy „gondolatolvasóak-e” a modern agyleképző eljárások. Látja-e az fMRI az agyban, hogy mit lát az egyén? Lehetséges-e művégtagokat irányítani az agy elektromos jeleivel és betegséget kezelni célzott elektromos impulzusokkal?

Emellett két eszközt is bemutattak az előadássorozat keretei között: egy nyúlásmérő bélyeges terhelésmérő szenzorokkal ellátott széket, amely a leülés-felállás mozgásfolyamatának vizsgálatára alkalmas, továbbá egy járásvizsgálatra, illetve elesés-detektálásra alkalmas kapacitív szenzorokkal felszerelt szőnyeget. Ezekkel a fejlett nyugati, egyre öregedő társadalmak kihívásaira igyekeznek megoldást adni a kutatók, anélkül, hogy etikai problémák merülnének fel (például kamerás megfigyelés miatt).



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

huawei mate 30 pro
honor
iphone 12

SmartPhone

Ezért várjuk a leginkább az iPhone 12 érkezését

2020. január 24. péntek
2020 legjobban várt okostelefonjai

SmartPhone

Ezek 2020 legjobban várt okostelefonjai

2020. január 23. csütörtök
magicwatch

Dotkom