Connect with us

Hirdetés

technokrata

Új korszak az álláskeresésben

Kütyük

Új korszak az álláskeresésben

Egyre többen találnak munkát a közösségi oldalakon.

A kutatásról
A Randstad Workmonitor egy 29 országra kiterjedő felmérés, amely elsősorban a munkavállalói attitűdöket vizsgálja. A negyedévente végzett kutatás a globális és helyi trendek mellett egy-egy speciális témakört is kutat. A 2011. február végén felvett kérdéssor a munkavállalók közösségimédia-használati szokásait vizsgálta a 18-65 éves, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozók körében.

A magyar munkavállalók nagy többsége, 75 százaléka jelen van a közösségi oldalakon, közel 15 százalékuk pedig már ezeket a felületeket, illetve szolgáltatásokat használja elsődlegesen munkakeresésre – derült ki a Randstad Workmonitor legfrissebb nemzetközi felméréséből. Bár a közösségimédia-használat még elsősorban magáncélú, a portálokon található információk egyre jobban befolyásolják az álláskeresést. A megkérdezettek többsége például nem jelentkezne egy olyan cég álláshirdetésére, amelyről kedvezőtlen híreket olvasott a közösségi oldalakon.

Szakmai kapcsolatépítés a közösségi oldalakon?
A felmérésben részt vevők 71 százaléka ugyan tudja, hogy a profilját a munkaadók is megnézhetik, ennek ellenére elsősorban személyes és nem szakmai információkat osztanak meg, adatlapjukat is ennek megfelelően alakítják ki. Ez azonban részben annak a következménye, hogy Magyarországon még sokkal nagyobb az általános portálok látogatottsága, ahol az ismerősökkel való kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Az Iwiwnek 4,5, a Facebooknak mintegy 2,5 millió regisztrált tagja van, míg a kimondottan szakmai kapcsolatépítést szolgáló LinkedInen nagyjából 130 000 magyar munkavállaló regisztrált.

Randstad 2011 social network workplace figure.png

Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője szerint azonban az álláskeresésben egyértelműen az utóbbihoz hasonló portáloké a jövő. „Ezek az oldalak kimondottan a korábbi és jelenlegi munkatapasztalatok megosztásáról, nem pedig a személyes tartalmak feltöltéséről szólnak, így a szakmai kapcsolatfelvételre is sokkal több lehetőséget biztosítanak. A Randstad munkaerő-közvetítéssel foglalkozó munkatársai is jelen vannak a közösségi oldalakon, és kezdeményezik üzleti csoportok alakulását, a szakmai tudás megosztását. Így olyan tehetségeket fedezhetünk fel, akikhez a hagyományos csatornákon csak nehezen jutnánk el” – mondta a szakember.

A Randstad kutatása szerint világszerte növekszik a közösségi portálok és a munka kapcsolatának jelentősége. Különösen a sok fiatal dolgozóval rendelkező államokban domináns ezeken a csatornákon a munkavállalói szerep. Indiában például a megkérdezettek 60 százaléka a kollégáival is Twitteren tartja a kapcsolatot, és 79 százalékuknak származott már üzleti előnye a közösségi média használatából. „A magyarok számára talán a lengyel adatok a legérdekesebbek, Közép-Európában ők aknázzák ki legjobban a Facebook, a Twitter vagy a LinkedIn lehetőségeit. Lengyelországban például 36 százalék bízik abban, hogy pusztán a közösségi média segítségével is találna állást, de ehhez hozzájárul, hogy a válaszadók 37 százaléka elsősorban munkavállalóként jelenik meg ezeken az oldalakon.” – mondta Jankovich Ilona.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés