Connect with us

technokrata

Hogy harcol a Vodafone a klímaváltozás ellen?

Kütyük

Hogy harcol a Vodafone a klímaváltozás ellen?

A Vodafone az Accenture-rel közös felmérésükben azt számszerűsítik, hogy a mobiltechnológia milyen módon járulhat hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez, a CO2 kibocsátás csökkentéséhez.

A Vodafone hazai vállalati felelősség stratégiájának szintén kulcseleme a klímaváltozás elleni küzdelem támogatása, melyhez energiahatékonysági intézkedések bevezetésével, az energiatudatos gondolkodás elterjesztésével, megújuló energiaforrások bevonásával és klímavédelmi kezdeményezések támogatásával járul hozzá.

A napjainkban tapasztalható éghajlatváltozás olyan sebességben és mértékben zajlik, amire az elmúlt 120 ezer évben még nem volt példa. Ezt a folyamatot, az Európai Uniós által kezdeményezett elemzések alapján sajnos nagymértékben gyorsítja az üvegházhatású gázok tartalma a levegőben. Ilyen káros gáz a szén-dioxid is, amit a közlekedési közlekedésben résztvevő magas autók száma is jelentősen növel. A mobiltávközlési vállalatok, azonban sokat tehetnek a környezetvédelem érdekében. A Vodafone és az Accenture felmérése azt mondja ki, hogy az ipari szektor esetében a mobil technológia a szén-dioxid kibocsátás csökkentésének egyik meghatározó eszköze lehet. A felmérésben bemutatott 13 megoldás mintegy 43 milliárd euróval csökkentheti Európa éves energiafogyasztását, és 113Mt CO2 kibocsátását előzheti meg 2020-ra. Ez a mennyiség az Európai Unió 2020-ra becsült kibocsátásának 2,4%-a. Az eredményekhez azonban elengedhetetlen az ipari szektorok és a kormányzati szféra együttműködése.

A mobil technológia gép-gép közötti (machine-to-machine, M2M) kommunikációs alkalmazása a lehetséges energia-megtakarítás 80%-át tenné ki. Segíthet a logisztikai folyamatok racionalizálásában, hozzájárulhat a városi közlekedés optimalizálásához, vagy az elektromos hálózatok hatékonyságának fokozásához. Az energia megtakarítás fennmaradó 20%-át azok a megoldások teszik lehetővé, melyek fizikai termékeket és folyamatokat virtuális alkalmazásokkal helyettesítenek. Ilyen megoldásokkal már napjainkban is találkozhatunk, mint például a videokonferenciákkal kiváltott üzleti utak, az online vásárlás.

A Vodafone természetesen saját folyamatait és működési gyakorlatát is igyekszik minél környezettudatosabban szervezni, mind nemzetközi, mind hazai szinten. A magyarországi “Energiahatékonysági munkacsoport” figyelme elsősorban a hálózati energiafogyasztás optimalizálására irányul, hiszen a vállalat teljes energiafogyasztásának több mint 80%-át a hálózat adja. Alacsonyabb működési hőmérséklet beállításával és a hűtés során a külső levegő használatával (szabadlevegős hűtés), illetve a beszállítók és a berendezések tudatos kiválasztásával igyekeznek csökkenteni energiafogyasztásukat. Például, a szélessávú internet szolgáltatás fejlesztése érdekében, a 2007. év során a vállalat meglévő 3G rádiós berendezéseit modernebb eszközökre cserélte, melyeknek nem csak mérete de az energiafogyasztása is kisebb – a mérések szerint közel 20 %-kal.

Az eddigi intézkedéseknek köszönhetően az elmúlt három év során a teljes hálózati energiafogyasztás forgalomra vetített mennyisége 6%-kal csökkent Magyarországon, a munkacsoport pedig további megtakarítási lehetőségeket vizsgál.

Ezen túl a vállalat irodai működése során is odafigyel a környezettudatos megoldásokra, gondoskodik az ügyfelek megunt telefonkészülékeinek és tartozékainak újrahasznosításáról, és nagy hangsúlyt fektet munkatársai környezettudatosságra való nevelésére, olyan programok segítségével, mint a WWF klímaturné, vagy a Föld Órája felhívása, vagy az Ökoszolgálat által tartott rendszeres környezetvédelmi tréningek.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom