A Vodafone Csoport, így a Vodafone Magyarország üzleti stratégiájának kiemelkedően fontos része a környezeti és társadalmi szempontból fenntartható működés. A Vodafone Magyarország az idei évben először adta ki önálló jelentését hazai társadalmi felelősségvállalási tevékenységéről.
A vállalatcsoport célja, hogy 2010-re a Vodafone legyen az emberek által a legmegbízhatóbbnak tartott márka. A Vodafone Magyarország ezen célkitűzés fényében határozta meg vállalati felelősség stratégiáját és akciótervét. Ezek középpontjában a vállalati felelősség programok és az üzleti tevékenység hatékony összehangolása mellett az érintettekkel való rendszeres párbeszéd, a megfelelő tájékoztatás és a munkavállalók ezirányú elkötelezettségének erősítése áll.
Néhány érdekes információ a vállalat társadalmi felelősségvállalási eredményeiről:
– Több mint 5500 aktív Gyermekzár használó
– 21 fából készült torony a hálózatban
– 3.8 tonna újrahasznosított telefon
– 45% női munkavállaló
– Két érintetti párbeszéd
– Energiahatékonysági munkacsoport létrehozása
– Figyelő Top200 Társadalmi Elkötelezettség díj
A Vodafone első társadalmi felelősségvállalási jelentése bemutatja a vállalat gazdasági, társadalmi és környezeti hatásainak kezelésével kapcsolatos stratégiáját, valamint az elmúlt időszak – ezen belül hangsúlyosan a 2008. március végén zárult 2007/2008-as üzleti év – kezdeményezéseit és az elért eredményeket. A jelentés nyomtatásban elkészített változata a papírfelhasználás csökkentése érdekében csupán egy rövidített összefoglaló, a részletesebb adatokat online, a vállalat honlapjának társadalmi felelősségvállalással foglalkozó oldalain teszik elérhetővé hamarosan.
“A mobilinternet térhódítása, az integrált kommunikációs megoldások, az egyre fejlettebb kommunikációs eszközök – óriási lehetőséget rejtenek, és hatalmas felelősséget rónak a szolgáltatókra. Izgalmas feladat magas színvonalú, könnyen hozzáférhető, összetett szolgáltatásokat nyújtani, s közben gondoskodni a felhasználók maximális biztonságáról, az elérhető árakról, a csökkenő környezeti terhelésről – és a pozitív üzleti eredményekről. A hazai piac telítettségét látva úgy gondolom, felelősségteljes merészségre van szükség ahhoz, hogy egy szolgáltató megkülönböztesse magát versenytársaitól, és hosszú távon is versenyképes tudjon maradni.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
A Vodafone Magyarország vállalati felelősség jelentése megtalálható a http://www.vodafone.hu/egyeni/prepaid/tarsadalom/jelentesek/jelentesek_hu.html honlapon.