Connect with us

Hirdetés

technokrata

Titkos böngészőháború

Kütyük

Titkos böngészőháború

Értelmetlennek tűnő civakodás a kicsik között.

Az Internet Explorer, Firefox és Chrome közötti összecsapás rendszeresen téma a médiában, azonban zajlik egy kevésbé nyilvános harc is, amelyről sokkal kevesebb szó esik. Az „alsó házban” sincsen ugyanis nyugalom: az Apple relatíve alacsony részesedésű böngészője, a Safari érdemel még említést ebben a szegmensben, mint kategóriájában legnépszerűbb. Azonban, ha a számok mögé nézünk, rájövünk, hogy az Apple browserét megelőzi valami más is…

A Maxthon International nemrég jelentette be, hogy Windows-os böngészőik nagyobb piaci részesedést értek el, mint az Apple Safari-jának Windows-os változata, melyre sokáig az ötödik legnépszerűbb böngészőként tekintettek, és mely előnyt több mint egy évig tartottak meg. „Kihasználva ezt az évfordulót, meg szeretnénk kérni az Európai Tanácsot, hogy javítsák a böngészőválasztó képernyőn az általuk elkövetett hibát (és folytassák annak készítését).” – mondta Jeff Chen, a Maxthon vezérigazgatója.

Maxthon-NetmarketScreenshot2011.jpg

A böngészőválasztó képernyő célja az lenne, hogy kiegyenlítse a böngészők küzdőterét a Windows operációs rendszerek piacán. Viszont az Európai Tanács azon Apple Safari böngészőt használókat is beleszámítja a böngészőválasztó képernyőn való pozíció és elhelyezés eldöntésébe, akik Apple operációs rendszert használnak. Az ET által használt három nyomkövető eszköz közül a NetMarketShare az egyetlen, mely megkülönbözteti az Apples Safari Windows és Apple OS-en való használatát, így a Maxthont folyamatosan az Apple elé helyezi Windows-on. A GlobalStats egyáltalán nem, a ComScore viszont megkülönbözteti őket, azonban nem piaci részesedés, hanem az alapján, hogy a felhasználók mennyi ideig használják aktívan a böngészőt.

Érthető a Maxthon fejlesztőjének törekvése, de ha a probléma gyökerét vizsgáljuk, akkor mindjárt súlytalanná is válik. A böngészőválasztó képernyő ugyanis azért került bele a Windows-ba, hogy azzal ellensúlyozni lehessen az Internet Explorer dominanciáját. Akkor még, amikor erről megkezdődött a jogi csatározás az öreg kontinens vezetése Redmond között, az Internet Explorer 90 százalék körüli részesedéssel bírt. Napjainkra azonban bőven 60 százalék alá esett kedveltsége az internetezők körében, és a trend folytatódni látszik (bár a legfrissebb, IE9 megjelenésének hatásai még nem látszódnak). Vagyis gyakorlatilag okafogyottá vált a böngészőválasztó képernyő léte, a piac helyreállította a heterogén környezetet.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés