Connect with us

Hirdetés

technokrata

Együtt élünk az alkalmazásokkal

Kütyük

Együtt élünk az alkalmazásokkal

Így viszonyulnak a magyarok a mobilalkalmazásokhoz.

Az okostelefon tulajdonosok közül sokan most ismerkednek az alkalmazások világával, derül ki a T-Mobile friss felméréséből. A kutatásban résztvevők 96 százaléka szokott naponta valamilyen alkalmazást használni. Az erősebbik nemhez tartozók négyszer, míg a hölgyek háromszor hívják segítségül az applikációkat 24 óra leforgása alatt. A férfiak és a nők abban is eltérnek, hogy milyen gyakran frissítik alkalmazás-parkjukat: előbbiek majdnem negyede, utóbbiaknak csak 14 százaléka tölt le rendszeresen új applikációkat.

1200 okostelefon-tulajdonosból közel 800-an érzik úgy, hogy otthonosan mozognak az applikációk világában, azonban majdnem 400-an még csak most ismerkednek a jelenséggel. Ennek ellenére szinte mindenki szeret kísérletezni: a megkérdezettek közül 10-ből 9-en rendszeresen használják a telefonjukon futó alkalmazásokat. A T-Mobile három online portál (NőkLapjaCafé, HotDog.hu és Technet.hu) olvasóit kérdezte arról, hogy milyen alkalmazásokat használnak a mindennapokban.

A kutatásban résztvevők 96 százaléka szokott napi rendszerességgel egy vagy több applikációt megnyitni, de a férfiak aktívabbak, mint a nők. Egy átlagos napon egy férfi 4, egy nő pedig 3 alkalmazást vesz igénybe. Az, hogy kinek milyen telefonja van, illetve, hogy azon milyen operációs rendszer fut, meghatározza alkalmazáshasználati szokásait: az iPhone tulajdonosok 5, az Android, Bada és Windows Mobile-t használók 4, míg a Symbian rendszerrel működő készülékek tulajdonosai csak 3 applikációt szoktak használni.

A válaszolók majdnem fele (42%) az alapján dönti el, milyen alkalmazást vesz igénybe, hogy mi könnyíti meg a mindennapjait. A legtöbben, minden 3. megkérdezett konkrét információkat szerez így, de a barátokkal való kapcsolattartás (25%) és a szórakozás (21%) is kiemelt jelentőségű. A férfiak között jellemzőn többen vannak azok, akik praktikus célokból nyúlnak az applikációkhoz, ezzel szemben a nők inkább az ismerőseikkel szeretnek kommunikálni. A legnépszerűbb alkalmazások a közösségi oldalak közül kerülnek ki, minden 4. ember ezt választotta. Ezt követi az e-mail (18%), a navigációs rendszerek (15%) és a mobil böngészők (13%) használata.

T-Mobile mobilalkalmazas kutatas 2011 HUN 1. abra.jpg

Az öt legnépszerűbb alkalmazástípus

A megkérdezettek több mint hatoda gyakran, közel felük pedig időnként szokott új alkalmazást letölteni okostelefonjára, több mint harmaduk azonban egyáltalán nem látogatja azokat a különböző platformokat, ahonnan ezek elérhetők (ez összecseng a Stibo Systems nemrég közreadott, általunk is ismertetett felmérésével). Az erősebbik nemhez tartozók majdnem negyede rendszeresen frissíti mobilja alkalmazás-parkját, míg ez az arány csak 14 százalék a nők körében. Az iPhone tulajdonosok a legaktívabbak, közülük tízből kilencen gyakran vagy alkalmanként töltenek le új applikációt, míg az androidos és badás készülékek tulajdonosainak 79 százaléka tartozik ebbe a táborba.

T-Mobile mobilalkalmazas kutatas 2011 HUN 2. abra.jpg

Alkalmazások letöltésének gyakorisága

Az, hogy ki honnan tájékozódik az új alkalmazásokról, erősen összefügg a válaszadó korával. A 21 évnél fiatalabbak körében fontos, hogy barátaik milyen applikációkat használnak, és köztük a legmagasabb azok aránya is, akik netes áruházakban keresgélnek. Ezzel szemben az idősebbek főleg szakmai oldalakon, fórumokon végzik a célirányos keresést.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés