Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nem bízunk az mobiltelefonos vásárlásokban?

Kütyük

Nem bízunk az mobiltelefonos vásárlásokban?

A magyarok kétharmada elfogadná a reklámokat mobilján, ha azzal olcsóbbá válik használata. Ön is?

Az Accenture legújabb kutatásában 11 ország mobilhasználati szokásait vizsgálta meg és megállapította, hogy a mobiljukat legaktívabban használó fogyasztók vásárlás során szívesen fizetnének mobiltelefonnal. A mobilkereskedelem leglelkesebb követői Ázsiában vannak (79%). Összességében a felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesíti előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre, míg a lista élén a kínai fogyasztók (76 százalék) és India (75 százalék) áll, majd őket követi Korea (56 százalék) és Japán (47 százalék). Ugyanakkor az Egyesült Államokban és Európában a válaszadók mindössze 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést.

Takács Márk, az Accenture Kommunikáció és Csúcstechnológiai iparágának igazgatója szerint, bár a mobilfizetés nem elterjedt hazánkban, Magyarország banki és mobilszolgáltatói készen állnak a mobilfizetésre való átállásra. A szolgáltatóknak olyan beruházásokra lenne szüksége, amely nem sérti a fogyasztók árérzékenységét, valamint fókuszálniuk kellene a mobilfizetéshez kapcsolódó szolgáltatások kibővítésére. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek többsége az árkedvezményt, illetve kuponok beváltását preferálná a legjobban mobiltelefonos fizetés esetén.

A válaszadók 62 százaléka, aki a nem-telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szokott használni, állította, hogy használná a mobiltelefonját számlakifizetésére, ha kapna 20 százalék árengedményt. A megkérdezettek több mint fele (59 százalék) mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna. 47 százalék mondta, hogy örülne, ha személyre szabott reklámot kapna a mobiltelefonjára, amikor néhány lépésre van a hirdetett terméktől vagy szolgáltatástól. Végül 69 százalék jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.

„A hagyományos és alternatív fizetőeszközök konvergenciájára számíthatunk”
A mobilfizetési motivációs tényező a világ legaktívabb mobilhasználói között sem tért el: Kínában is főként kedvezmények beváltására, illetve a vásárlási folyamat egyszerűbbé tételére használják mobiltelefonjaikat. Szintén a kínaiak voltak az elsők, akik megtették a kezdő lépéseket, hogy vonalkódot vagy NFC technológiát (near field communications – rövid kiterjedésű, vezeték nélküli kapcsolódás) használjanak a vásárlási környezettel való interakció során. Ázsiában a megkérdezett fogyasztók 38 százaléka olvasta már le egy termék vonalkódját vásárlás közben, hogy további információhoz jusson; 36 százalékuk mutatott fel “elektronikus jegyet”, hogy bejusson egy rendezvényre vagy repülőgépre szálljon. A megkérdezett fogyasztók többsége (64 százalék) jelezte, hogy felhasználná direkt módon is a mobiltelefonjára küldött ajándékutalványokat és kuponokat: a lista élén a kínai fogyasztók álltak, 94 százalékkal.

Arra a kérdésre, milyen típusú vállalatok játszhatnának jelentős szerepet abban, hogy a fogyasztók mobiltelefonon fizessenek vagy kuponokat érvényesíthessenek, a legtöbb válaszadó (59 százalék) úgy vélte, hogy ez a hitelkártya-kibocsátó vállalatok felelőssége lenne, míg a további válaszokban a mobilszolgáltatók (54 százalék), szoftvergyártók (52 százalék), nagykereskedők (52 százalék) és készülékgyártók (48 százalék) szerepeltek.

Metodológia
Az online felméréssel az Accenture 1100 válaszadót keresett meg a következő, 11 országban: Brazília, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, India, Japán, Kína, Korea, Németország, Olaszország és Spanyolország. A felmérés rávilágított az egyes országok mobilfizetési szokásaira, illetve technikai felkészültségére.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés